:-( Min nya häst är galen !!!

I

ikeline

I dag skulle hovslagaren komma å sko om honom......Skit bra
Allt gick jätte bra ....han tog av dom gamla skorna å verkade honom å så va det dags att spika på dom nya skorna...... :smirk:
Hmmm jag kan bara säga det att han blev smärre helv galen när han började på å spika ....han reste sig å höll på som fan...
Det hjälpte inte att höja rösten eller nånting han skulle bara inte ha skor på sig..
Efter 1,5 timme hade han fått dit ENA fram skon bara !! :(
Å hovvis va helt slut ...
Men men bara att se glad ut å försöka med den andra fram hoven...
Då ställde jag mig vid honom å började prata hur lugnt som helst med han å verkligen drooooog ut på alla orden å han vatt som helt förbytt....Det va inte samma häst som stog där längre ...Vi hade även innan prövat med att lugna honom men han hade inte lyssnat....
Men men nu va han skita lugn så både hovvis å jag stog där medans han spikade å pratde jätte lugnt å med dov röst......Å allt gick jätte bra å alla skorna kom på plats !! :banana: :smirk:
Men fattar inte hur han bara kunde vända så på en gång...
Vi försökte verkligen med allt å inget funkade i början ....
Hmm ja mysko ...
Ville bara skriva av mig ...

Sv: :-( Min nya häst är galen !!!

Det kan inte vara så att han har ont i det första benet då? Verkar annars lite konstigt...men det var ju bra att det gick bra till slut i alla fall. lycka till med nyhästen :)

Han kanske har haft otäcka upplevelser med hovslagare förut?
Du kan ju inte veta hela hans bakgrund, eller?

Sen kan det ju ha vart något mysko med det första benet?

Senast ändrad:

Min har oxå nåt knas för sig ibland, min hovis brukar alltid börja höger fram - då går det hur bra som helst.....
Men kolla så han inte har ont någonstans.

han kan ju ha dåliga erfarenheter som tex sömstick etc? och när han märkte att det inte gjorde ont så la han av. :crazy:

*lånar knapp*
Nja han höll ju på så även vid andra i början .....och enligt förra ägaren så är han gudomlig att sko...Hon har haft honom sen han va två år ...
Å det har inte varit något som helst att sko honom innan...
Min fundering är att han orkade helt enkelt å¨kom på att det inte va nån ide att trilska ....
Å hade han haft ont så hade han ju inte gjort så på bägge tycker ja ...? eller...Hmm ja ja det gick bra tills slut i alla fall

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 614
Senast: zuli
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 710
Senast: Zewz
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 667
Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka