Min man flirtade på nätet

Fast nä. Det är väl ingen som påstått att man måste älska alla sina ex?
Jag har också umgåtts med några stolpskott som jag inte har det minsta lust att ha nån kontakt med, men det beror på att det är idioter, inte på att de är just ex
Jag har aldrig varit tillsammans med några idioter
Alla har varit snälla trevliga killar
Utom en som visade sig vara ett psyko och ett pucko som hör av sig efter 8 år... Hur är människor funtade?
Jag vill ändå inte ha någon relation med dom efter att det har tagit slut
Det finns ju ingen anledning, det finns massor av trevliga människor. Varför umgås med ex?

Och poängen med mitt svar till ts var att man får lov att respektera folks känslor och inte bara vifta bort dem.

Respektera folks känslor i all ära, men om det är någon som är orimligt så erkänner jag att jag har svårt att just respektera - jag hade nog behövt förstå i allafall litegrann om jag ska kunna respektera.

I TS fall så handlar det väl mer om att mannen inte vill prata om något som TS har pratbehov av

Jag har aldrig varit tillsammans med några idioter
Alla har varit snälla trevliga killar
Utom en som visade sig vara ett psyko och ett pucko som hör av sig efter 8 år... Hur är människor funtade?
Jag vill ändå inte ha någon relation med dom efter att det har tagit slut
Det finns ju ingen anledning, det finns massor av trevliga människor. Varför umgås med ex?

Om den som hörde av sig efter 8 år var ett pucko hade jag inte heller velat ha kontakt.

jag tycker det är jättejättekonstigt att välja bort trevliga människor bara för att de är ex.

Om den som hörde av sig efter 8 år var ett pucko hade jag inte heller velat ha kontakt.

jag tycker det är jättejättekonstigt att välja bort trevliga människor bara för att de är ex.
Hur umgås du med dina ex?
Bjuder du hem dom på middag ihop med din partner?

Ja, så är det
När det kommer till flirt, sex och åtrå då är han min
Han känner likadant när det gäller mig

Visst hade livet varit enklare om jag inte hade haft äganderättskänslan
Men det hade varit grått och trist

Jag undrar fortfarande vilken planet du kommer ifrån...hur kan det vara positivt att vara svartsjuk? Det är ju skitjobbigt. Och känslan av äganderätt till någon annan är för mig oerhört obehaglig. Om jag hade en partner som ansåg sig äga mig hade hen blivit ett ex omgående. Och inte ett ex som hade varit välkommen på middag. Brrrrrr.

Ja, så är det
När det kommer till flirt, sex och åtrå då är han min
Han känner likadant när det gäller mig

Visst hade livet varit enklare om jag inte hade haft äganderättskänslan
Men det hade varit grått och trist
Jag är djävligt glad att ha ett liv som varken är grått, trist eller innebär att jag har någon äganderättskänsla när det gäller min partner.

Inte konstigt att så många förhållanden går åt pipan när folk uppmanas att välja någon flyktig

Det är ju inte konstigt att förhållanden går åt pipan när bara den ena parten ska bestämma hur den andra får reagera på saker och ting. Att med gemensamma barn och ett i övrigt bra förhållande sparka ut ens partner för en sån skitsak är verkligen rubbat. Skulle aldrig komma på tanken att reagera så jäkla puckat.
Det är inte friskt att reagera med att bli upprörd om någon hejar på ett ex.
Det är ett osunt beteende och jag skulle helt tappa respekten för en sådan partner.

Varför har du levt med någon som du säger örk om? Personen ändrar väl inga väsentliga egenskaper bara för att ni inte är tillsammans längre.
Personen ändrar inte egenskaper
Det är relationen som förändras
Jag tror jag har haft dåliga erfarenheter av ex
Dom gånger jag har gjort slut, har han velat komma tillbaka. Dom har inte lyssnat på ett nej

Jag älskar min partner. Det innebär att jag litar på att den personen gör kloka val. Den personen känner llikadant för mig. Annars skulle vi inte vara tillsammans. Jag behöver inte vakta personen mot några "frestelser" och hade inte velat vara med någon som uppenbarligen mistror mig.
Det handlar för mig om respekt. Vi har kommit överens om att vi ska vara monogami och jag är trygg i det.
Visst, vi har bägge massvis med möjligheter att vara otrogna OM vi velat. Men vi ser ingen orsak att oroa oss för det.

Man låter ju inte bli att gå ur för att en meteorit kan trilla ned i skallen, det får man hantera när det händer i sådant fall.

Vi är bägge överens om att det är bättre att lita på varandra än att gå omkring och "vakta" varandra. Men visst, VILL folk gå omkring och känna sig så " svartsjuka så att der river i dom"så får dom väl göra det. Men inte om de ska vara tillsammans med mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka