Min man flirtade på nätet

Jag undrar fortfarande vilken planet du kommer ifrån...hur kan det vara positivt att vara svartsjuk? Det är ju skitjobbigt. Och känslan av äganderätt till någon annan är för mig oerhört obehaglig. Om jag hade en partner som ansåg sig äga mig hade hen blivit ett ex omgående. Och inte ett ex som hade varit välkommen på middag. Brrrrrr.
Har du aldrig känt ett styng av avundsjuka i ditt liv?

Jag älskar min partner. Det innebär att jag litar på att den personen gör kloka val. Den personen känner llikadant för mig. Annars skulle vi inte vara tillsammans. Jag behöver inte vakta personen mot några "frestelser" och hade inte velat vara med någon som uppenbarligen mistror mig.
Det handlar för mig om respekt. Vi har kommit överens om att vi ska vara monogami och jag är trygg i det.
Visst, vi har bägge massvis med möjligheter att vara otrogna OM vi velat. Men vi ser ingen orsak att oroa oss för det.

Man låter ju inte bli att gå ur för att en meteorit kan trilla ned i skallen, det får man hantera när det händer i sådant fall.

Vi är bägge överens om att det är bättre att lita på varandra än att gå omkring och vara varandra. Men visst, VILL folk gå omkring och känna sig så " svartsjuka så att der river i dom"så får dom väl göra det. Men inte om de ska vara tillsammans med mig.
Jag känner precis likadant som du gör
Jag är helt trygg i min relation här och nu
Det har inte alltid varit så i denna relationen
I början va jag inte lika trygg, då kände jag svartsjuka
Svartsjuka ÄR en vidrig känsla, jag har aldrig påstått motsatsen
ÄNDÅ vill jag inte ha lev ett liv utan att ha känt den känslan i mitt liv
Känsla är en erfarenhet
Fattar du?

Klart det har hänt, men jag har aldrig sett det som något positivt och jag har verkligen jobbat med att komma ur den typen av känslor.

För det är ju inte så att ju svartsjukare man är, desto mer älskar man.
Tvärtom.
Det är väl klart du gör, du vill komma bort känslan av svartsjuka. Det vill alla

Vill du leva ett helt liv utan att ha haft den känslan någonsin?
Det är frågan?

Hur umgås du med dina ex?
Bjuder du hem dom på middag ihop med din partner?

Kommer garanterat att hända, enda anledningen till att det inte blivit av är rent logistisk (geografi och brist på tid från allas sida men exet har träffat min nuvarande). Mitt ex bror kommer förmodligen att vara med på middagen också :D

Klart det har hänt, men jag har aldrig sett det som något positivt och jag har verkligen jobbat med att komma ur den typen av känslor.

För det är ju inte så att ju svartsjukare man är, desto mer älskar man.
Tvärtom.
Vill man ens vara ihop med någon som man känner att man måste vakta mit frestelser
Jag känner precis likadant som du gör
Jag är helt trygg i min relation här och nu
Det har inte alltid varit så i denna relationen
I början va jag inte lika trygg, då kände jag svartsjuka
Svartsjuka ÄR en vidrig känsla, jag har aldrig påstått motsatsen
ÄNDÅ vill jag inte ha lev ett liv utan att ha känt den känslan i mitt liv
Känsla är en erfarenhet
Fattar du?
Jag har varit svartsjuk i cirka 15 minuter, en gång när jag var tonåring. Jag insåg att det var jag som ägde problemet och gav mig själv en mental örfil och skärpte till mig.

Det var över 20 år och cirka 4-5 partner sedan. Och jag har inte varit svartsjuk någon gång sedan dess.

Vill man ens vara ihop med någon som man känner att man måste vakta mit frestelser

Jag har varit svartsjuk i cirka 15 minuter, en gång när jag var tonåring. Jag insåg att det var jag som ägde problemet och gav mig själv en mental örfil och skärpte till mig.

Det var över 20 år och cirka 4-5 partner sedan. Och jag har inte varit svartsjuk någon gång sedan dess.
Du skärpte till dig...

Och det har hållt i 20 år?

Bra jobbat :D

Jo, jag svarade på din fråga. Jag skrev "självklart".
Precis som jag skulle vilja leva ett liv utan känslan av hunger, huvudvärk eller skoskav.
Hunger huvudvärk och skoskav är mer fysisk smärta

Om det är vad du känner så är det så

För min del vill jag ha ett rikt känsloliv, det innefattar alla känslor, även dom som gör ont.... Och som går över

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka