Jag hade plockat bort min partner
Det verkar ju helt rubbat att bli upprörd över att man hejar på ett ex.
Jag hade plockat bort min partner istället.Jag förstår absolut reaktionen och jag tycker att du har all rätt att bli hederligt förbannad faktiskt. Han har sårat ditt förtroende för honom och det får han så snällt reparera nu omedelbums.
Jag hade kort kontakt med ett ex en gång för länge sedan. Kanske 5 minuter konversation (alltså bara "hej, kul att hitta dig igen. Hur är läget. gift med två underbara barn osv. osv.) Min man såg konversationen och blev mycket ledsen. Det var inget snack om att jag hade gått över gränsen för vad maken tyckte var okej trots att konversationen inte över huvud taget hade några anspelningar på någon flirt eller att vi skulle ses eller något sånt. Det var bara för mig att respektera makens reaktion och ta bort exet från vänlistan. Inget särskilt svårt val. Inget agg mot exet, men om den vänskapen skulle sätta käppar i hjulet för mitt och min mans förhållande så är det verkligen inte något svårt val.
Jag har också haft en väns sambo som antytt flirt i konversationer. Finns inte en chans att jag går med på att boosta någons självförtroende genom att hänga på en sån konversation och verkligen inte om det är en väns sambo.
Både din man och kompisen borde skämmas tycker jag!
Det verkar ju helt rubbat att bli upprörd över att man hejar på ett ex.