Min man flirtade på nätet

Jag hade plockat bort min partner
Jag förstår absolut reaktionen och jag tycker att du har all rätt att bli hederligt förbannad faktiskt. Han har sårat ditt förtroende för honom och det får han så snällt reparera nu omedelbums.

Jag hade kort kontakt med ett ex en gång för länge sedan. Kanske 5 minuter konversation (alltså bara "hej, kul att hitta dig igen. Hur är läget. gift med två underbara barn osv. osv.) Min man såg konversationen och blev mycket ledsen. Det var inget snack om att jag hade gått över gränsen för vad maken tyckte var okej trots att konversationen inte över huvud taget hade några anspelningar på någon flirt eller att vi skulle ses eller något sånt. Det var bara för mig att respektera makens reaktion och ta bort exet från vänlistan. Inget särskilt svårt val. Inget agg mot exet, men om den vänskapen skulle sätta käppar i hjulet för mitt och min mans förhållande så är det verkligen inte något svårt val.

Jag har också haft en väns sambo som antytt flirt i konversationer. Finns inte en chans att jag går med på att boosta någons självförtroende genom att hänga på en sån konversation och verkligen inte om det är en väns sambo.

Både din man och kompisen borde skämmas tycker jag!
Jag hade plockat bort min partner istället.
Det verkar ju helt rubbat att bli upprörd över att man hejar på ett ex.

Försökte prata om detta igen och fick till svar: jag vet inte. Så som du tjatar måste du vara trött på vårt förhållande! Tror inte mina öron. Verkar som att det e dags att ta ett break så jag kan komma ikapp mig själv. Kommer ingen vart med detta alls. Han får väl höra av sig om han ändrar sig. Kram på er! Ledsen..

Har du aldrig varit svartsjuk?!

Gud så tråkigt

Jag har varit svartsjuk och jag skulle inte vilja vara utan att ha haft den känslan
Starka känslor är sköna att uppleva, att ha upplevt, även om dom sliter en i stycken när dom inträffar.

Varför i hela friden skulle jag (eller någon) vilja vara svartsjuk? Det är för mig lika obegripligt som om man skulle vilja ha en smäll på käften?

Försökte prata om detta igen och fick till svar: jag vet inte. Så som du tjatar måste du vara trött på vårt förhållande! Tror inte mina öron. Verkar som att det e dags att ta ett break så jag kan komma ikapp mig själv. Kommer ingen vart med detta alls. Han får väl höra av sig om han ändrar sig. Kram på er! Ledsen..
Åh nej
Han vill att du säger att du vill göra slut
Han är en ynklig krake och kan inte göra slut själv

Han kör på "anfall är bästa försvar" tydligen... är förstås bekvämt för honom att anklaga dig så han slipper ta ansvar för det han gjort och svara på jobbiga frågor.

Jag hade också tagit en ordentlig paus i det där läget.

Inte konstigt att så många förhållanden går åt pipan när folk uppmanas att välja någon flyktig

Det är ju inte konstigt att förhållanden går åt pipan när bara den ena parten ska bestämma hur den andra får reagera på saker och ting. Att med gemensamma barn och ett i övrigt bra förhållande sparka ut ens partner för en sån skitsak är verkligen rubbat. Skulle aldrig komma på tanken att reagera så jäkla puckat.

Jag kan helt ärligt inte fatta varför man skulle vilja umgås med ett ex?

Nu i somras fick jag ett sms från ett ex. Han har sambo. Det va säkert 8 år sen vi va ihop...
Jag blev helt paff, jag tog bort sms:et
Vilket pucko!
Det är ju stalkervarning på sånt

Va?

Jag tycker jättemycket om i allafall två av mina ex. Den jag träffar lite då och då är en verklig pärla som jag har jättetrevligt med. Vi var tillsammans för nästan ehrrmmm 30 år sen, vi har haft kontakt hela tiden.

Inte konstigt att så många förhållanden går åt pipan när folk uppmanas att välja någon flyktig

Det är ju inte konstigt att förhållanden går åt pipan när bara den ena parten ska bestämma hur den andra får reagera på saker och ting. Att med gemensamma barn och ett i övrigt bra förhållande sparka ut ens partner för en sån skitsak är verkligen rubbat. Skulle aldrig komma på tanken att reagera så jäkla puckat.
Är det vad du läser in?

Okej då... älta saker som inte har någon som helst betydelse då... För mitt ex har verkligen ingen betydelse för mig. hade han varit viktig att ha en vänskapsrelation med hade diskussionen varit aktuell. Därav uttrycket "välja sina strider" ibland kan det vara klokare att sova på saken så att säga.

Fast jag tror att du missar poängen. Det handlar om att styra vem man får ha ytlig kontakt med eller inte. Inte huruvida kontakten i sig är betydelsefull.

Va?

Jag tycker jättemycket om i allafall två av mina ex. Den jag träffar lite då och då är en verklig pärla som jag har jättetrevligt med. Vi var tillsammans för nästan ehrrmmm 30 år sen, vi har haft kontakt hela tiden.
Ja jag tycker om mina ex också, jag hoppas att dom mår bra och är lyckliga
Aldrig skulle jag vilja umgås med dom... Örk nej tack

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka