Min man flirtade på nätet

Gud så trångsynt. Min exsambo är en av mina allra närmaste vänner. Vi bodde tillsammans i tre år, vi skildes som sorgsna vänner, vi känner varan väldigt väl, varför skulle vi inte fortsätta som vänner?

Varför skulle det vara trångsynt?
Jag tycker det skulle vara väldigt obekvämt att träffa exet Jag skulle absolut inte ha någon glädje av det
Jag berättade för sambon om messet. Han tyckte också det va helskumt att skicka mess till mig

Jag vet inte om någon reagerar med att tro du är "underdånig", jag i alla fall tänker att det låter som ett ytligt plåster på något som verkade vara infekterat. Om jag fick en sådan reaktion på att jag pratade med ett ex skulle jag inte vilja diskutera saken för att jag verkligen ville ha kontakt med exet, utan för att jag skulle bli bekymrad över min nuvarandes starka reaktion. Det hade varit ett varningstecken för mig att något var fel mellan oss, alldeles oavsett exets vara eller ej.
Som sagt, i relationer går det upp och ner och det är inte alltid så himla gulligulligt. Den här perioden var slitig i största allmänhet och han var väl orolig för vår relation. Inte mer med det. Jag vill inte ha exet som vän och har inget gemensamt med exet. Det var mitt beslut att ta bort exet från vänlistan. Vänligen respektera det!

Kan vi inte gå tillbaka till TS problem nu istället för att grotta i något som inte alls har varit eller är ett problem.

Jag tolkar det inte som underdånighet, men som ett för mig främmande relationsmönster. Hade min partner eller jag känt liknande oro, hade det lett till några maratonprat. Jag kan inte föreställa mig att resultatet av de praten hade blivit att någon av oss brutit kontakten med exet.
Och jag väljer mina strider och ser inte någon som helst anledning att tjafsa om något ex som maken råkade vara sotis på då.

Som sagt, i relationer går det upp och ner och det är inte alltid så himla gulligulligt. Den här perioden var slitig i största allmänhet och han var väl orolig för vår relation. Inte mer med det. Jag vill inte ha exet som vän och har inget gemensamt med exet. Det var mitt beslut att ta bort exet från vänlistan. Vänligen respektera det!

Kan vi inte gå tillbaka till TS problem nu istället för att grotta i något som inte alls har varit eller är ett problem.

Jag försökte varken säga att du gjort fel eller säga att din relation har något slags katastrof i grunden, jag försökte bara förklara vad som skulle oroat mig i det läget eftersom du pratade om helt andra aspekter av händelsen. Och jag anser att det väldigt väl passar in på TS situation, eftersom hennes starka reaktion - och mannens ovilja att diskutera igenom det på djupet! - för mig skulle vara ett mycket större problem än själva chatten.

Varför skulle det vara trångsynt?
Jag tycker det skulle vara väldigt obekvämt att träffa exet Jag skulle absolut inte ha någon glädje av det
Jag berättade för sambon om messet. Han tyckte också det va helskumt att skicka mess till mig
Du skrev: Jag kan helt ärligt inte fatta varför man skulle vilja umgås med ett ex?

Det är trångsynt. Det handlar inte om ditt ex, du generaliserar i största allmänhet om folks ex.

Du skrev: Jag kan helt ärligt inte fatta varför man skulle vilja umgås med ett ex?

Det är trångsynt. Det handlar inte om ditt ex, du generaliserar i största allmänhet om folks ex.
Då är det isf lika trångsynt att inte förstå att det finns dom som inte vill kontakt med några ex

Strider!?!?

Tjafsa!?!?

Är det vad du tror att jag menar när jag skriver om att prata?
Okej då... älta saker som inte har någon som helst betydelse då... För mitt ex har verkligen ingen betydelse för mig. hade han varit viktig att ha en vänskapsrelation med hade diskussionen varit aktuell. Därav uttrycket "välja sina strider" ibland kan det vara klokare att sova på saken så att säga.

Senast ändrad:
Varför måste "dela på en flaska vin" vara en sexinvit?
Det har jag gjort med flera av mina killkompisar genom åren, det har gjort många gånger (och ja skrivit att ska vi dela på en flaska vin) utan någon av oss haft någon tanke på sex eller något åt det hållet. Det har handlat om att gå ut o käka något gott (eller hemma hos nån av oss) dricker vin och diskuterar livets stora gåtor typ. I perioder kan vi även chatta ganska mycket, men varför är det värre än att göra det med kompisar av samma kön?

Har du frågat honom vad han menar med att han gillar henne och att det får bära eller brista? Gillar han henne som en vän eller på annat sätt. Menar han med bära eller brista att du får spader över att han chattar med en annan kvinna eller handlar det om att han är intresserad av henne på sexuellt-kärleksrelationsmässigt plan eller att hon är en trevlig person som han inte vill utesluta ur sitt liv? Utifrån ditt första inlägg (har bara snabbt skummat igenom hela tråden) känns det som du kan ha övertolkat vad dom har skrivit. Känns spontant som att ni behöver prata med varandra om relationen mellan er två, relationer med andra (vad ni båda tycker är vänskapsrelation, kärleksrelation, flirtande) Ni behöver nog prata om hur ni upplever saker som händer, är ju inte helt ovanligt att man tolkar saker på olika sätt, man har ju olika personligheter, erfarenheter i bagaget m.m.
Man är ju olika bra på att kommunicera på olika sätt, om du inte får svar när ni pratar, kan ni inte skriva ner vad ni behöver prata om, så var o en kan fundera på det i lugn och ro tills ni får ett bra tillfälle att prata igen (t.ex. du skriver ner vad du vill ha svar på från honom o tvärtom)? Eller är det kanske så att någon av er har lättare att få fram sina tanker i skift och känner sig "pressad" i talkommunikation? Skriv ner hur ni tycker och tänker och ge till varandra.

Nu har ju du inte sett konversationen som varade i några timmar. Kan säga att detta var inget kompisprat direkt. Om jag skall dela en flaska vin med någon så är inte det något jag försöker dölja för min man. Att man måste ta chansen när en sån som du dyker upp ? Hur misstolkar man det? Han säger sig vara värdelös på att kommunicera i skrift, men inte den gången.. Ja se karlar..?eller min iallafall.

Okej då... älta saker som inte har någon som helst betydelse då... För mitt ex har verkligen ingen betydelse för mig. hade han varit viktig att ha en vänskapsrelation med hade diskussionen varit aktuell. Därav uttrycket "välja sina strider" ibland kan det vara klokare att sova på saken så att säga.
Som sagt, du beskriver ett för mig mycket främmande relationsmönster. Jag skulle vara alldeles för nyfiken och förvånad över svartsjukekänslan - oavsett om det var jag eller partner som blev svartsjuk - för att överhuvudtaget kunna göra något annat än prata om den. Jag gillar att prata om saker med min partner (och med andra, för all del).

Svartsjuka skulle vara helt utanför allt jag förväntar mig, så det skulle ju vara en intressant upplevelse att prata om!

Som sagt, du beskriver ett för mig mycket främmande relationsmönster. Jag skulle vara alldeles för nyfiken och förvånad över svartsjukekänslan - oavsett om det var jag eller partner som blev svartsjuk - för att överhuvudtaget kunna göra något annat än prata om den. Jag gillar att prata om saker med min partner (och med andra, för all del).

Svartsjuka skulle vara helt utanför allt jag förväntar mig, så det skulle ju vara en intressant upplevelse att prata om!
Ja, nu har jag och min man haft ett fast förhållande i 25 år utan snedsteg och funkar alldeles utmärkt. Min man är inte din man så om svartsjuka skulle vara ett intressant samtalsämne för dig så behöver det inte nödvändigtvis vara det för mig eller min man.

Wow! Så olika vi tänker.

För mig är det en gåta att man kan bli irriterad o svartsjuk över att sin partner har en relation med någon annan, en random på nätet, ett ex, etc. Vi är sociala djur och fungerar så. Min partner måste få ha sin frihet (liksom jag), vi är inte livegna bara för att vi har ingått ett partnerskap med varandra. Jag har ett liv, han har ett och så har vi ett ihop.

Har du aldrig varit svartsjuk?!

Gud så tråkigt

Jag har varit svartsjuk och jag skulle inte vilja vara utan att ha haft den känslan
Starka känslor är sköna att uppleva, att ha upplevt, även om dom sliter en i stycken när dom inträffar.

Har du aldrig varit svartsjuk?!

Gud så tråkigt

Jag har varit svartsjuk och jag skulle inte vilja vara utan att ha haft den känslan
Starka känslor är sköna att uppleva, att ha upplevt, även om dom sliter en i stycken när dom inträffar.

Svartsjuka tycker jag är en förödande känsla. För mig själv, men främst för den andra parten. Jag känner svartsjuka, men det är min partner som drabbas. Svartsjuka dödar, och för mig är det som att hylla lustmordet.

Fast just svartsjuka hade jag kunnat vara utan. Verkligen.
Går det att vara utan?

Jag har varit svartsjuk, det är en vidrig känsla.
Ilska är också en vidrig känsla.

Avundsjuka och bitterhet är värre då har man ju redan gett upp om sig själv

Svartsjuka och ilska grundar sig på passion där finns fortfarande drivet

Svartsjuka tycker jag är en förödande känsla. För mig själv, men främst för den andra parten. Jag känner svartsjuka, men det är min partner som drabbas. Svartsjuka dödar, och för mig är det som att hylla lustmordet.
Svartsjuka kan vara förödande, för individen och för partnern
Ren passion kan också vara väldigt destruktiv och övergå i hat

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka