Jag tänker att TS borde fråga sina kompisar som känner de inblandade i fråga. Det verkar omöjligt att bedöma utifrån när man inte vet hur mannen och TS är som personer. Möjligen tänker jag att vi som inte tycker att en sån grej är så stor deal lever i förhållanden där det utrymmet finns men då är vi ju medvetna om att det är så. Att det för TS är en blixt från klar himmel kan ju bero på en massa saker som att hon har slentrianmässiga förväntningar eller att hon faktiskt är förd bakom ljuset. Jag har en bekant vars partner skulle kunna skriva ett liknande inlägg, inte för att partnern är naiv eller konventionell, utan för att min bekant har en förmåga att få folk att känna sig speciella och jag tror inte att det finns i partnerns världsbild att min bekant bondar friskt åt fler håll (dock utan att göra så mycket, men det uppfattar jag mer beror på praktiska omständigheter än lojalitet). Detta har inget med TS situation att göra, men jag tänker bara att det är möjligt att man har en sån anda av stark "vi mot världen"-känsla som kan göra att man blir totalförvånad när den andra bryter mot den, just för att relationen har haft den karaktären, inte för att man är naiv.
Så precis alla tolkningar är ju möjliga och det går inte att gissa vad som gäller i just TS fall. Det som skulle kunna skapa lite klarhet är kanske om TS ville beskriva varför hon känner det som om det var totalt oväntat i deras relation.
Så precis alla tolkningar är ju möjliga och det går inte att gissa vad som gäller i just TS fall. Det som skulle kunna skapa lite klarhet är kanske om TS ville beskriva varför hon känner det som om det var totalt oväntat i deras relation.