min lille misse:(

Gullan86

Trådstartare
ni som följde min tråd om min hittekatt, den hemlösa minns nog min kirre....

det var så att vi hittade honom sittande utanför vid en återvinningsstadion där hade han suttit i månader, folk åkte o gav mat ibland men han hade inget tak över huvudet eller varm plats.

en dag när det regnade som värst och började bli kallt(höstas) så fick vi nog, vi var nyinflyttade så först tvekade vi lite eftersom vi inte kommit igång med allt eller så.
men eftersom jag alltid varit världens djurvän och skulle helst ta hand om alla hjälplösa djur som finns i världen. så fick jag nog och vi körde mitt i natten till stället där han troget suttit i flera månade och väntat på mat.

vi stannade bilen, där satt han helt genomsur och försökte frenetiskt slicka sig torr i blåsten men de fanns ju inget tak till honom:cry:
jag öppnade bildörren och ropade, "kissen" då kom han springandes i full fart och bara hoppade rakt upp i mitt knä och in i den varma bilen:love:
hur tam och snäll som helst, men jätteraggig och blöt och smutsig.

nu så har vi ju haft honom i snart 6månader och vi har avmaskat, vaccinerat och behanlat hans öron mot skabb 2 gånger eftersom det envist inte försvann.
men nu är det borta.

han är världens underbaraste katt, ska ligga i knät hela dagarna från att man kommer hem från jobbet till man går och lägger sig hur go som helst, man måste bära runt på honom då trivs han:love:
hur mysig som helst, har t.o.m börjat lägga sig i sängen.
ligger alltid och sover tillsammans med mig om jag vilar på soffan och så ligger hunden och kissen tillsammans.

när vi åker bil sitter hunden(jack russel) och kissen i mitt knä båda 2 och sover tätt tillsammans:love:
de är världens polare, ibland kan man se hunden komma farande och efter kommer kissen springandes:rofl:
de leker massa och har det så bra.

han får vara ute när han vill men helst ligger han inne och myser i mitt knä.

när han väl är ute brukar han hoppa på handtaget och öppna dörren när han vill in, han hänger sig med armbågen på dörrahntaget och när dörren gått upp pillar han upp den med tassen och går malligt in:rofl:
och ut går hunden:rofl:

så han är helt enkelt den mest perfekta kisse jag vet.

MEN...såklart så finns det ett men nu.:cry:
för ca 3 veckor sedan upptäckte jag en knöl på hans hals en mkt stor knöl brevid strupen på vänster sida..

någon som varit med om detta?

vi åke till veterinären samma vet som undersökta honom när vi hittat han, då såg/kände vet ingenting märkligt och tippade på att katten var 3-4år gammal eftersom han va så pigg och spann hela undersökningen igenom.(han har inga tänder därför vet man ju inte exakt)

han är kasterad(var det när i hittade honom)

forts.....(långt förlåt)
 
Sv: min lille misse:(

dennna gången såg även veterinären att kissen inte alls var glansig i pälsen, han va så trött och lessen hade inte lekt med hunden på flera dagar.
han kände knölen:(
fick ge lugnande och han kräktes massa:cry: såg så eländig ut.
så rakade de bort håret runt knölen så man såg hur stor den va.
han såg även mkt bättre i munnen denna gång och såg att troligen hade kissen haft iaf hörntänder för länge sedan.

det betyder ju att min lille kisse inte var 3-4år utan snarare 10-20år så gammal som jag anade från början:cry:
men vet ju inget säkert men troligen e han gammal, för hans skinn är ganska slappt med de sa vet att de kan de va på gamla katter...

och så sa han att de troligen var en tumör på halsen och det får ALDRIG unga katter:cry::cry::cry:

men vi hade 2 val.
antingen ta ett prov och skicka in till ett lab för att se vad det är för nåt.

eller testa att behandla med cotrison och pencellin.

vi har honom tyvärr inte försäkrad, ja ville de från början men de blev inte av, har ju knappt hunnit ha han 5-6månader än ju.

men vi tyckte det var smartast att behandla.

vi ha nu behandlat i snart 2 veckor, då skall vi på återbesök.

veterinären sa att det går inte att operera bort eftersom det sitter så fel.
men det fanns en liten chans att det inte var en tumör utan en inflammation i så fall ska behanlingen ta.....

han tittade även i öronen och det där skabben har han haft länge troligen för hörselgångerna var illa tilltygade:cry:

forts.....
 
Sv: min lille misse:(

min stackars katt, snällare finns inte och så ska detta hända honom, vi ville ju bara ta hand om han ju varför måste han bli sjuk reda.:cry:precis när man börjat fästa sig vid honom.

snäääälla låt han bli frisk, han mår mkt bättre nu iaf leker med hunden igen men det är ju säker bara medicinens förtjänst men snälla snälla säj att knölen går ner..:cry:

16345586.jpg

han har fått namnet "kissen" eftersom han egentligen har ett annat namn men jag tycker det är fel att döpa om honom:smirk: säger kissen för det är han van vid sen han fick mat av folk.
så sorligt att aldrig få veta vad han heter eller vad han varit med om...

min älskade misse:cry:
 
Sv: min lille misse:(

Och även om den fina kissen får vandra över regnbågsbron så har han fått den allra bästa och finaste tiden hos dig !

Jag håller tummar att han snabbt tillfrisknar !
 
Sv: min lille misse:(

Håller tummarna hårt för Kissen!

Om han nu inte skulle bli bättre har du get honom det finaste slut man kan ge. Han har fått leva upp sin sista tid! Det kännetecknar en riktig djurvän det!
 
Sv: min lille misse:(

Håller tummarna för att behandlingen hjälper och att det inte var en tumör! säger som de andra, du är en riktig djurvän och vilken fin gåva att ge en äldre katt en så fin ålderns höst. :bow:

Men jag hoppas ni får många år till ihop!!!
:love:
 
Sv: min lille misse:(

Nej vad hemskt! :(

Men vilken tur han har haft ändå som får sluta sina dagar så bra oavsett om han vandrar vidare snart eller förhoppningsvis först om flera år till.
 
Sv: min lille misse:(

KL

Så tråkigt att läsa! Men även om det nu är dags för Kissen att vandra vidare, så har han verkligen fått ett bra slut på sitt jordeliv. En stor eloge till dig för det! :bow: Och jag håller självklart tummarna för att det inte är så farligt med den här knölen ändå!
 
Sv: min lille misse:(

Hoppas Kissen blir bättre av behandlingen! ..och skulle han inte bli det, tänk vilket underbart slut han fick, tack vara dig!
 
Sv: min lille misse:(

Så svårt! :(

Jag håller med alla andra, du har gett den här katten den allra bästa av gåvor, tänk vilken tur (för både er och honom) att han fick bli en del av er familj! Han är jättesöt! :love:

*Håller tummarna*
 
Sv: min lille misse:(

tack så jättemycket alla ni som svarat och framförallt orkat läsa igenom all text.

usch går här och ger han hans medicin varje dag, han är jättedukitg på att svänja tabletterna nu o så får han god mat precis efter så han vet vad som väntar, får massa fisk typ makrill och tonfisk och sånt för det älskar han verkligen.

han är så himla go, när man tar upp han är han så mjuk och världens goaste man får hålla han hur länge man vill och han ligger alltid i knät såfort man sätter sig nånstans, usch kommer sakna honom så mkt.

han mår iaf väldigt bra just nu troligen pga medicinen men han mår iaf bra och senast idag jagade han hunden igen hihi de ser så himla roliga ut och så började de brottas haha.
tror kissen ser min jack russel som en katt haha...

knölen e svårt o känna men tror inte den blitt mindre snarare större inbillar jag mig men vill inte tro det.
hoppas på att veterinären kommer känna en klar skillnad, hoppas neråt då.

hoppas hoppas hoppas det bara är en inflammation men vet inte hur ja ska tolka honom för han sa att om kissen blir piggare och gladare så tar ju medicinen och att knölen kan ta lång tid på sej att gå ner....men ja fattar inte riktigt, det är väl medicinen som gör honom bättre?....eller han hade kanske en inflammation i kroppen som man botar med medicinen...hm rörigt.

usch han är iaf världens mysigaste lilla kisse o hur mjuk o go som helst, han är inte precis smal nu när han blir så bortskämd men det förtjänar han med ett såt liv han haft innan, han känns som en riktig uteliggare, tanlös och ärjad med hack i öronen och sånt hihi.

nu vill han knappt gå ut när det regnar massa hihi bortskämdig, men han tror väl han ska bli utsläppt för gott igen, nej aldrig mer han ska få stanna inne i värmen framför vedspisen sålänge han vill min fina snutt....usch kommer sakna honom så mkt....han e min perfekta drömkatt, helt rumsren, vill gå ut och kissa och sånt men inte försvinner flera dagar, passar perfekt ihop med hunden, leker och sover med hunden, och vill ligga i knät massa och river inte sönder tapeter m.m.

m.m. m.m han e helt enkelt perfekt lilla älsklingen *snyft*
 
Sv: min lille misse:(

Det är helt underbart att läsa att det finns människor som du. Jag håller tummarna för att Kissen blir bra!
 
Sv: min lille misse:(

imorn ska vi ringa veterinären för en ny tid......hoppas han blitt bättre...

spydde tyvärr 7gånger i morse eller försökte iaf...snyft.
 
Sv: min lille misse:(

Nej så tråkigt att han är sjuk :( Jag håller tummarna och hoppas innerligt att han snart ska bli frisk. Han är så fin den lille raringen :love:

Jag upprepar det cirkus skrev
Och även om den fina kissen får vandra över regnbågsbron så har han fått den allra bästa och finaste tiden hos dig !
för det stämmer verkligen, Kissen hade sån tur som fick komma till dig. Och jag vill återigen ge dig en eloge för att du tog hand om honom, det är underbart att det finns människor som du! :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: min lille misse:(

tack så hemskt mycket det värmer verkligen att höra, hade varit så kul om att fått vara här med oss några mer år till bara men om det nu är så att detta är slutet så fick han ju som ni säger ett jättebra slut på livet istället för att ha fått frysa ihjäl ensam i spöregn en mörk natt...
min lilla goskatt han är underbar kommer aldrig glömma honom även om han var här hos oss mindre än ett halvår.
 
Sv: min lille misse:(

Men åhh, har han fått gå över regnbågsbron ?
Han har iallafall haft det bra i slutet.

Fina, fina kissen.
 
Sv: min lille misse:(

Du har givit honom en mycket fin sista tid med massor av kärlek och omvårdnad.. :bow:

men jag måste fråga, vad är det för veterinär som inte har något mikroskop och inte heller kunskap att kunna se skillnad på inflammation och cancerceller? :eek:
när min hund hade en knöl togs en biopsi direkt med kanyl och vetten sprang iväg och kollade i mikroskop för att se vad det var för celler, och det var då inflammationsceller och inte cancerceller..
 
Sv: min lille misse:(

Jag hoppas att Kissen blir frisk. Tycker att det är underbart att läsa om människor som tar sig an hitte katter.
Min syster har med tagit hand om en del hitte katter.

Dock tycker jag att du ska se det lite med glädje om han trotts allt inte klarar sig genom detta. Han har ju fått en helt underbar tid hos ER. Kärlek, omvårdand, mat och värme. Samt att han slipper vara ensam att kämpa när han blir sjuk.

All heder åt er som tar hand om hittekatter och gör deras liv till ett lyckligt liv!!
 
Sv: min lille misse:(

tack så hemskt mycket det värmer verkligen att höra, hade varit så kul om att fått vara här med oss några mer år till bara men om det nu är så att detta är slutet så fick han ju som ni säger ett jättebra slut på livet istället för att ha fått frysa ihjäl ensam i spöregn en mörk natt...
min lilla goskatt han är underbar kommer aldrig glömma honom även om han var här hos oss mindre än ett halvår.

Holder med alla föregåande "talare"; han har haft jätte tur att hitta dig och fått det bra den sista tiden. :love: Inte alla katter har samma turen....

Holder tummarna för dig och missen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 826
Senast: Amk
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 259
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp