Min lilla bebis har brutit benet!!

fjolltroll

Trådstartare
I går var min lilla cockertjej ute och lekte med sin kompis när hon plötsligt började skrika och halta :cry:. Vet inte vad som hände. Började ringa runt olika veterinärer för att få komma till någon. Men fredag innebär tydligen att man alltid går hem tidigt :mad: . Fick inte hjälp någonstans utan ringde till Strömsholm och fick komma dit. Summan av allt blev 5 timmar på Strömsholm brutet lårben och kvarlämnad vovve. Nu ska hon opereras på måndag om inget tillstöter under helgen. Men fy vad det inte kändes bra att lämna henne där. Nu får hon stanna där ca 1 vecka innan jag får hem henne igen. Men hon är världens duktigaste lilla tjej. Hon låg och sov i mitt knä i flera timmar när vi väntade på att få komma in till undersökning. Och hon sa inte ett pip när benet undersöktes eller när hon fick sin lugnande spruta som tydligen kan göra ganska ont.
Världens bästa lilla hund :love: . Men usch vad det är tomt här hemma.

Sv: Min lilla bebis har brutit benet!!

Usch så tråkigt! Får hoppas att allt går bra.

Ja det hoppas jag också. Det värsta är att behöva vänta ända till måndag innan operation. Men det satt så högt upp att det inte gick att gipsa utan dom måste operera in nån platta. Fördelen var tydligen att det var en väldigt "bra" fraktur. Men jag har nog aldrig velat att en helg ska ta slut så fort som den här.

Nej, vad jobbigt men skönt att din cocker-tjej får den allra bästa vården! Har själv en underbar cocker-tjej så jag förstår hur du känner. Cockrar är ju mer än hundar :bow:

Hoppas din vovve snart är hemma igen!

Kram Angelina

Jo, En cocker är mer än bara en hund. Fast det drar ut så på tiden. Dom har fortfarande inte opererat henne. Dom hade inte tid igår så dom skulle försöka hinna idag istället. Det känns inte alls bra.
Jag vill att dom lägger rätt det där nu så att hon så småningom kan bli smärtfri. Sen vill jag ju ha hem min lilla tjej så fort som möjligt.

Hoppas det blir operation så hon kan få komma hem så snart som möjligt!
Min vovve var på djursjukhus och blev op. för livmoderinflammation innan jul, aldrig har väl tre dagar varit så långa!

Hoppas det går bra med vovven!

Dom har inte ringt än. Så jag börjar misströsta om operation idag. Nu har hon legat där sen i fredags kväll. Jag vill ha hem min hund nu.
Jag gillar inte riktigt tanken på att det ska ta så lång tid innan det åtgärdas.

Hoppas din lilla snart blir bra.
Va tråkigt att vänta på operationen.
Blev den av idag eller får hon vänta längre?

Min lilla skadade ju ledbanden i knät eller brosket.
Hon har gått i 5 veckor nu.
Å jag trodde att hon var på bättringsvägen.
Men i går gjorde hon något så hon skrek å nu hoppar hon på 3 ben igen.

Så bara börja om igen.
Måste vänta tills svullnaden går ner innan vet kan känna hur det är i knät.
Så på måndag ska vi tillbaka.

Ryser vid tanken! :cry: :( Vad jobbigt att det blev sådan väntetid!? Låter ju onekligen för jävligt att man ska behöva låta hunden gå med brutet ben! Men man får väl trösta sig med att hunden är bland kunnigt folk som vet vad de håller på med. (tafatt försök att muntra upp :crazy: )
Hoppas allt gått/går bra.

Min grannes vallhund bröt benet då den hoppade ur traktorn och fastnade i trappsteget och blev hängande. Vet inte hur det gick, om de opererade menar jag, men de for i vart fall i ilfart till vetterinären och ett par dagar senare träffade jag hunden som mådde bra men haltade lite hemma på deras gårdsplan. Nu märks det inte ens på henne att hon haft brutet ben och fåren har fullt upp ;) .
Så det går förhoppningsvis bra för din hund också.

Mvh
Björn

Senast ändrad av en moderator:

en liten fråga bara; vem betalar för hennes långa sjukhusvistelse? vad säger försäkringsbolaget om att hon bara är där utan att få någon behandling?

Jo operationen blev av. Tack och lov. Tråkigt med din hund. Hoppas att den blir bättre snart.

Ja tack. Det blir säkert bra med henne också så småningom. Nackdelen med att det tog sån tid är bara att hon nu har en kraftig inflammation i benet och hade feber idag. Dessutom så har muskeln dragit ihop sig så mycket så att det blir mycket jobb att få henne tillbaka i ursprungsskick.
Nu måste hon simtränas.
Dessutom ska hon röntgas var tredje vecka för att kolla så att det läker som det ska.
Hoppas bara att jag inte behöver åka till Strömsholm varje gång som hon ska röntgas. Det är betydligt närmare till min egen vet.

Om man ska försöka se nån ljusglimt i allt det här så får jag vara tacksam över att det var den här hunden och inte min andra hund som drabbades. Den här hunden är otroligt enkel och finner sig i det mesta. Hon är den typen som somnar i knät när man klipper klor eller borstar henne.
Den andra är ett riktigt yrväder som är riktigt rastlös av sig. Att stoppa henne i en bur och inte få röra sig fritt hade varit katastrof.
För nu är det ju så att hon kommer få tillbringa lång tid i bur. Tråkigt nog. Jättekul att behöva stoppa en 9 månaders hund i bur för en månad framåt eller så.

Vad hemskt! Jag var med om något liknande med min hund. Vi var ute och red och min häst blev irriterad på hundrackaren och skulle visa vem som bestämde och kickade honom på benet. Hunden slänger sig i snön och bara skriker med högra tassen i vädret. Iväg till djursjukhus och röntgen, hunden världens duktigaste och ligger still (5månader gammal) och det konstateras att hans lilltå är helt krossad.

Men vilken ångest man hade innan man visste vad det var. :crazy: Hoppas att din hund blir helt återställd!

Ja man känner en ångest och maktlöshet som inte går att beskriva.

Om jag sen visste vad hon gjort illa sig på så skulle allt vara mycket bättre.

Just nu känns det som om jag skulle vilja såga ner varenda träd och buske på tomten. Bara utifall att.

Min systers hund råkade ut för samma sak som valp. Hon hoppade upp på en låg mur och hamnade så illa att hon bröt frambenet på flera ställen samt krossade armbågen. En hyperenergisk schäferkorsning och dessutom bara liten valp. Hon opererades och fick sedan lugnande för att hon skulle hålla sig hyfsat stillsam tills hon läkt ihop.
Och jag vill lova att hon läkte ihop snabbt! Det enda de i dag bör tänka på är att inte belasta den krossade armbågen i onödan med t.ex. agility eller höga hopp. Annars är hunden helt återställd och har aldrig ömmat eller haltat efter att den läkt sin skada.

Det kommer säkert att gå jättebra!!! (det är en otroligt söt hund du har om det är samma som på användarbilden)

Usch det lät illa med din systers hund. Vad skönt att hon blivit helt återställd efter det. Det blir säkert bra med min lilla Myra också.
Just nu vill jag bara ha hem henne så jag själv kan hålla koll på hur hon mår.
Tack. Visst är hon söt min lilla Loppa. Eftersom hon lever upp till sitt namn Loppan så är det ju tur att det inte var hon som drabbades.
Passar på att lägga med en bild på både Myran och loppan.
stnosar.jpg
[/IMG]

Nu har min lilla tjej fått komma hem. I onsdags ringde dom och sa att hon skulle tidigast få komma hem på fredag. Men torsdag morgon ringde dom igen och tyckte att hon blivit så mycket piggare att hon skulle få komma hem redan då.
Så det var bara att ringa husse till jobbet och be honom att sluta tidigare så att vi kunde åka.
Det var så skönt att se henne igen efter nästan en vecka.
Jättesnyggt pudelklippt på ena benet och en stor klippt fläck på ena sidan.
Nu är hon jättenöjd att vara hemma. Mindre nöjd är hon med buren hon får sitta i och tratten runt halsen.
Nu har vi en återbesökstid på Strömsholm om 2 veckor då stygnen ska tas och hon ska röntgas för att kolla läkningen.
Buren får nog vara kvar längre än 2 veckor men förhoppningsvis så försvinner tratten. Då kan hon ju sysselsätta sig med att tugga lite ben i allafall. Nu har husse tagit semester i 2 veckor för att hand om barnen så att jag kan ägna mig åt Myran fullt ut.
Nu får ni hålla tummarna för att det läker som det ska och att hon snart kan slippa ifrån sin bur.

Hej!
Ganska gammal tråd, men hur har det gått? Hoppas att allt gick bra men det var säkert tufft. Jag skulle bara kunna tänka mig hur tufft det skulle varit om River hade råkat ut för något dyligt! :eek:
Mvh. Camilla Wesley & Rivers hemsida!

Hej! Jo det läker som det ska. Men det är inte riktigt färdigläkt ännu.
Nu ska vi tillbaka till Strömsholm nästa fredag och ta nya röntgenplåtar. Förhoppningsvis för sista gången.
Hon är fortfarande väldigt begränsad i hur mycket hon får röra sig.
Det är korta koppelpromenader som gäller och inget bus och lek.
Inomhus gäller det att se till att hon inte hoppar i och ur möbler så det är ständig passning på henne.

Men som sagt det går framåt och jag hoppas att hon snart blir friskförklarad.

MVH Mia.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 777
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 816
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 388
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka