MIn kompis ska tävla sketlandponny

H

Hoppsijen

Min kompis vill tävla sin meddrytar sketlandsponny i dressyr ägarenb tycker det är okej hon väger ca 39 kilo längd 153 cm. Det som är, är att jag och hon delade på denna skerlandponny innnan jag fick egen häst ( ca 2 år sedan så båda vägde mindre ) har varit med henne upp till stallet ett par gånger nu också det är så att den lila ponnyn knappt inte orkar henne som jag set men ägarena kollar aldrig när hon rider så dom ser det inte och hon vill tävla med den lille ponnyn och jag vet inte vad jag ska sega för att inte vara otrevlig tippss?? :)
 
Sv: MIn kompis ska tävla sketlandponny

Se det positiva i det. 39 kg är inte jättemycket för en shettlandsponny, om det nu är så att din kompis är för tung för ponnyn rent objektivt så kommer domaren på dressyrtävlingen säkert att påpeka det. Du kan ändå inte göra mycket om ägaren inte håller med dig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 273
Senast: Sixten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp