Min kompis måste ha svar nu. Läs detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

ponny_

:) Min kompis som är brevid mig undrar detta.

Hon har en kraftig robust och fin bponny ca 115 cm.
tror de är rasren shettis i henne.
När hon sitter upp så står han helt still trots att hon väger lite mer men ej så mkt.
Han travar direkt och jobbar fint. Hon kan klänga och hänga på honom han rör sig inte ur fläcken så stabil och robust är han.
Ökar man traven springer han väldigt fort på.
Inga problem att det blir vingligt eller så.
Han svankar inget med ryggen eller stannar för att de är för tungt.
Vill ej säga hennes vikt men längd ca 160 cm.
De ser ej klumpiga ut ihop eftersom han är grov.
Hon väger mer än 60 kg iaf.

Vad tror ni?

Verkar det gå bra?

Sv: Min kompis måste ha svar nu. Läs detta.

Tycker det låter alldeles för stort. Jag rider en större ponny (grov) 2-3 dagar i veckan och väger ca 45-50kg, och JAG känner mig stor. Skulle nog rekommendera din kompis att sluta rida den här hästen... Nog för att shettisar/shettiskorsningar bär mycket, men max 55kg brukar man väl säga. Nu är den här hästen lite större också, men inte helt renrasig lät det som...

Längden spelar ju också in, och att hon är för lång går inte att förneka. Det KAN funka med en lång ryttare som inte är för tung, men är ryttaren både för tung och lång ska man nog sluta rida hästen.

Men jag har ju inte sett häst och ryttare live så att...

Sv: Min kompis måste ha svar nu. Läs detta.

*Knapplån*

Tack för att ni använder sökfunktionen och letar fram någon av alla de trådar som redan finns beträffande ryttare/häst, längd och vikt.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Ridning Först lite bakgrundsfakta: Har ridit på ridskola i drygt 5 år och ligger för närvarande på LC, kanske lite åt LB hållet i dressyr...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: millan10
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama