Min knäppa valp... (hjälp?)

Red_Chili

Trådstartare
Nu är det alltså dags för tråd femtioelva om min valp och hennes knasfasoner.. :grin:

Till problemet:

Om jag går ut ur rummet hon är i, men fortfarande är kvar i huset, då ylar hon. Hon ylar, skriker, tjuter, flyger runt... är helt vild med andra ord. Detta är likadant oavsett om hon har sällskap av andra hundar eller om hon är ensam. Kanske är hon något vildare med hundsällskap..
Hon tystnar om någon går och säger åt henne, men sätter igång igen så fort hon inser att jag inte kommer för att hålla henne sällskap.

MEN om jag går ut ur huset, för att gå ut med sopor, gå ut med andra hundar eller liknande, då är hon lugn. (Det vet jag, för det finns annan människa i det här huset som intygar att hon är tyst när jag inte är i huset.)
När vi åkte från huset igår för att åka till mataffären så låg hon och sov när vi kom tillbaka.

Med andra ord: valpis är vild när hon vet att jag är i närheten. Hon VET om jag är i huset eller inte. Hon VET hur hon påverkar mig med sitt skrikande.

Finns det NÅGONTING jag kan göra för att få henne att acceptera att jag är i rum i huset där hon av någon anledning inte får vara. Är det någon "periodgrej" (valpis är snart 7 månader)?

HUR kan hon veta så väl om jag är i huset eller inte?

Hur ska jag göra?

Sv: Min knäppa valp... (hjälp?)

Inte vet jag vad man ska göra.

Min kille är likadan om jag försvinner ur synhåll, han gör så även om vi är ute och någon annan håller i han. Och han är snart 1 1/2. Men det har blivit bättre mot vad han var som yngre, jag bet ihop och lossades att jag inte hörde han, och när han hämtade andan för att börja om att skälla gjorde jag mig synlig igen.

Så det blir nog bättre med henne också när hon blir lite äldre:)

Sv: Min knäppa valp... (hjälp?)

Hur ska jag göra?

Ignorera henne när hon skriker. Punkt...

Det är jäkligt svårt, men du vet ju att hon vill ha uppmärksamhet och det får hon och då "vinner hon". Så om du inte ger henne uppmärksamhet så kommer hon lägga av, så småningom...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka