Jag har en steriliserad bondkatt (hona) som är sex år gammal. Hon har alltid varit "liten" till växten och ganska slank i kroppen. Jag har gett henne torrfoder som är köpt från en djuraffär och rekommenderad av smådjursveterinär. Men för ett par månader sedan bestämde vi oss för att testa ett nytt foder som tydligen ska vara bra för pälsen och göra så att katten hårar mindre. Fodret äter hon med normal aptit, men hon verkar bli mätt snabbare och vi behöver inte fylla på skålen lika ofta. Den där "hängmagen" från steriliseringen har försvunnit lite grann och hon verkar pigg, frisk, tvättar sig ofta, sover, dricker och äter normalt. Hon verkar ha lite mer energi än tidigare och pälsen är blank och fin. Med andra ord så tycker jag att katten verkar lite gladare än tidigare. Hon är mer social och inte licka rädd för "främlingar" som kommer in i vårt hem. Men trots detta så är hon väldigt smal och man kan känna ryggraden när man drar handen över ryggen, vilket man inte kunde göra tidigare. Hon har rasat en del i vikt sedan vi bytte foder. Jag är lite orolig att hon är för smal och har börjat ge henne blötfoder, det älskar hon och hon har också börjat äta mer utav torrfodret. Jag tar gärna emot tips på bra foder eller någon annan lösning för att få henne att må lika bra som hon verkar göra nu, men att gå upp ytterligare i vikt.