Min kanin råkade precis äta en...

Vilya

Trådstartare
... colanapp :crazy: någon som vet om det är farligt eller om det bara är dåligt för tänderna :confused:

Sv: Min kanin råkade precis äta en...

Så mycket godis (människo) som kaninerna i stallet har fått i sig & lever & mår bra ändå så lär en colanapp inte vara så farligt men kanske inte alltför bra för tänderna...

Hon brukar ha plåtmage så jag är inte så orolig... Hon var bara så :devil: fräck, kom fram och snodde en ur handen på mig när vi satt och gosade i soffan sen sprang hon gärnet iväg och åt upp den :rofl:

Min kanin var galen i godis, allra bäst var harlortar (mjuka lakritsgrejer med socker på) eller hårda sura kulor. Han slickade bara av det sura och lämnade kulan....

Min ena chinchilla snodde snabbt som faen ett chips som jag tappade på golvet och gömde sig under byrån för att äta det.

Men jag fick tag i honom, så han fick nog inte i sig så mycket... Chillor är ju rätt känsliga mot både starka saker och fett, och det här chipset var tämligen välkryddat.

Hmm..... Så din äter i alla fall ätbara saker:rofl:
Min ena brukar rycka av mig suddgummit och sticker till buren för att äta upp sitt "byte":angel:
Men den andra nöjer sig med att käka tapeter:angel:

Vår kanin snodde chips från soffbordet, han fick gaser av det men inget mer, han var pigg.
Dock inget man kanske rekommenderar som daglig giva.. :p

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 103
Senast: Maniac123
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30