R
Rihonin
Är mycket orolig för min kanin då han kissar "rostbrunt". Inte varje gång för ibland (ganska sällan) är det ljustgult. Men denna rostbruna färg är verkligen mörk. Kaninen i fråga är en hane på snart 5 år och han har kissat denna färg sen jag fick hem honom som liten kaninunge (ja vet eftersom att han det första han gjorde var att kissa på min vita jacka när han kom hit ). Han verkar inte lida av det och är pigg å glad. Äter bra, motionerar mycket (har fri tillgång till minst 2 rum i en lägenhet + utevisstelse på sommaren i "långkoppel" (säkert 10 meter koppel som är fastknutet i en slänggunga så han kan springa mycket . Självklart undet uppsikt). Är det normalt att dom har denna färg eller bör jag ringa och fråga en veterinär om saken?
Försöker att ge honom en så bra kost som möjligt efter kunskapen jag har i dagsläget.
Fri tillgång till hö + friskt vatten
lite pellets (men det funderar jag på å sluta med då det inte verkar så lämpligt)
pyttelite "kaninblandning" då han älskar det (menas några ynka korn om dagen) men det kanske inte är bra att ens ge så lite med tanke på att det tydligen fettar igen organen?
minst 3 olika frukt/grönsaksbitar om dagen
vissa dagar liten bit knäckebröd och lite havregryn
Hur är det föresten med sådana dära "gnagarpinnar" som man kan köpa och hänga upp med massa frön? Är dom bra eller dåliga?
Om dom nu är dåliga kan man inte ens ge dem mycket sällan?
Men som sagt, viktigast i detta inlägg är endå den "rostbruna-kiss-färgen" som jag är orolig för
Försöker att ge honom en så bra kost som möjligt efter kunskapen jag har i dagsläget.
Fri tillgång till hö + friskt vatten
lite pellets (men det funderar jag på å sluta med då det inte verkar så lämpligt)
pyttelite "kaninblandning" då han älskar det (menas några ynka korn om dagen) men det kanske inte är bra att ens ge så lite med tanke på att det tydligen fettar igen organen?
minst 3 olika frukt/grönsaksbitar om dagen
vissa dagar liten bit knäckebröd och lite havregryn
Hur är det föresten med sådana dära "gnagarpinnar" som man kan köpa och hänga upp med massa frön? Är dom bra eller dåliga?
Om dom nu är dåliga kan man inte ens ge dem mycket sällan?
Men som sagt, viktigast i detta inlägg är endå den "rostbruna-kiss-färgen" som jag är orolig för