Jag har en 16 månaders labradortik och hon hälsar alltid på nya hundar genom att lägga sig på rygg inför dom. Som för att visa sig underlägsen. Det märkliga är att hon inte bara gör det mot större och starkare hundar, utan även när hon får hälsa på pyttesmå valpar. Hon är inte ett dugg rädd för andra hundar, hon har enormt självförtroende och älskar alla och räknar med att bli älskad tillbaka. Sedan efter ryggliggande testar hon snabbt gränserna och kan vara så påstridig i sina lekinviter att den andra hunden blir irriterad. Även när hon hälsar på nya människor kör hon ofta samma taktik, men inte alltid.
Vad skall man dra för slutsatser av detta? Det är inget problem, det är snarare smart av henne då hon aldrig hamnar i bråk, men jag ser ju inga andra hundar göra så här så det måste vara lite udda.
Vad skall man dra för slutsatser av detta? Det är inget problem, det är snarare smart av henne då hon aldrig hamnar i bråk, men jag ser ju inga andra hundar göra så här så det måste vara lite udda.