Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Då har jag en hund som är lite blåst.
Han har blivit påhoppad vid 4 tillfällen samt hamnat emellan två hundar som började bråka en gång och varje gång går han undan utan att säga ifrån.
Och vid alla tillfällen är jag säker på att de hade blivit mycket värre om han hade betett sig annorlunda.

Jag har en lite blåst hund, helt utan skador och som aldrig skadat någon annan hund eller människa. Han har världens tålamod både med valpar och barn. Och ingen är lyckligare än jag :love:
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Då har jag en hund som är lite blåst.
Han har blivit påhoppad vid 4 tillfällen samt hamnat emellan två hundar som började bråka en gång och varje gång går han undan utan att säga ifrån.
Och vid alla tillfällen är jag säker på att de hade blivit mycket värre om han hade betett sig annorlunda.

Jag har en lite blåst hund, helt utan skador och som aldrig skadat någon annan hund eller människa. Han har världens tålamod både med valpar och barn. Och ingen är lyckligare än jag :love:

Min nuvarande kille var likadan! Jättehärligt att slippa vara orolig för att han sa starta något, väldigt mjuk och snäll hund. Tills en valp hoppade in i vår flock... Nu är han väldigt noga med att tala om för främmande hundar att låta valpen vara då vi är ute på promenad.
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Min säger till ifall någon blir för närgången, men hon skäller värre än hon bits, så att säga... Hon blev påhoppad av en liten fis, men gjorde inget trors att den andra hunden hängde i hennes läpp.

De behöver ju inte bita för att säga ifrån, det gör de ju med kroppsspråket långt före själva bettet.

Jag har liksom inget behov av en hund som välkomnar främlingar i huset :devil: Jag vill ha en hund som åtminstone ser ut att skydda mig då jag går ensam i en mörk gränd.:angel:
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Hur kan du tro något när du inte har en aning om hur såret ser ut? Sår sys inte efter ett dygn o är det en ficka så sys det öht inte.

Jo, det blev sytt och dränage blev satt. Tyckte att det var lite konstigt att de inte ville att vi skulle åka in på en gång utan kunde vänta till nästa dag men så var det i alla fall.

Och antibiotika och smärtstillande en vecka. Ska tillbaka på fredag och ta bort dränaget.
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Hoppas din hund tillfrisknar. Ser att du redan fått många svar ang ansvar så det tänker jag inte upprepa..

Men kan säga att jag var med om en liknande situation idag, fast omvänt. Var ute med mina två hundar (i koppel) då en stor st bernard eller liknande kryper under sitt staket och rusar fram. Nu blev det inget bråk men jag hade varit så jävla chanslös om något hade hänt. Ägarna syntes inte till, trots att jag ropade flera gånger.. Suck :cool:
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Tack, han piggar på sig men det märks att han har ont. Och halskragen är ju inte populär precis, svårt att komma in på sina favoritplatser under möbler med den på...

Otäckt med hunden som sprang ut mot er, jag märker på vissas svar att det inte kommit fram ordentligt i tråden att jag verkligen inte tycker att det är ok att inte ha koll på sin hund så att den springer fram till andra.

Framför allt när ingen ägare syns till eller inte verkar bry sig. Om jag ska säga nåt till vårt försvar så var min man två sekunder efter Alfons, tog fast honom och gav honom en rejäl åthuting.

Jag anser absolut att man har rätt att freda sig och sin hund med det medel som nöden kräver och jag hade inte tagit illa upp om den andra ägaren sparkat bort honom om vi inte hunnit fram och tagit honom snabbt.

Har haft hund i femton år och det var första gången nåt sånt här hände, jag var helt enkelt inte alls beredd men det kommer jag garanterat att vara i framtiden!
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Nu var det inlägget jag svarade på inte riktat till dig,utan till Farmors.
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Nej men tänkte att det kanske tillförde nånting att berätta att det blev som Farmors sa :)
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Jag tror inte nån tycker så. Det folk (jag inräknat) reagerat på är din undran över vem som ska ersätta, då vi andra tycker det är en självklarhet att du betalar för ditt misstag.
 
Sv: Min hund smet och blev biten, vem betalar vet?

Jo, jag förstår nu i efterhand att det var lätt att tolka det så, men det jag undrade var mest om jag kunde få ut på min försäkring eller om försäkringsbolaget skulle anse att det ska gå på den andres försäkring.

Men jag uttryckte mig säkert oklart, var rätt upprörd och chockad när ursprungsinlägget skrev och alla tolkar ju från sin utgångspunkt och sina erfarenheter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 669
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 656
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp