Min hund ska få bebisar!

T

tiiilde

Jaa, nu är det så att min jack russel tik är beräknad att föda valpar på söndag (1 juni)
Jag håller på och läser massa sidor på internet om hur man ska göra och allt sånt.
En del säger att man ska låta tiken äta direkt efter födseln andra skriver att man bara skå låta henne dricka välling eller vatten. Men vad är bäst?
Kom gärna med massa andra tips och liknande eftersom det är första gången som vi får valpar i familjen. :laugh:

Sv: Min hund ska få bebisar!

Vår russell fick valpar för 1,5vecka sedan. Vi erbjöd inte henne mat direkt efter, däremot ut o kissa när allt var klart o valparna torra, sen erbjöd vi lite vatten, mat (hills valpfoder) sen fick de vara ifred. Nu går hon på fri tillgång för att orka med mjölktillverkningen. Tiken kommer behöva energi och vill hon äta så erbjud henne mat? Fast jag är ingen uppfödare direkt, vi tog vår första kull nu oxå- med gott stöd av vår hunds uppfödare samt vår veterinärkompis. Det finns ju så många åsikter, jag tror det är bäst att välja det man själv känner lämpligt efter ens hund och situationen.

Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 734
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 539
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka