Min hund morrar när von varit borta.

Kim Mangos

Trådstartare
Hej jag har en tik på snart 15 år pitbull/sttforbullterier. När vi jobbar lämmar vi henne till svärfar som hon älskar. När vi hämtar henne efter en helg vill hon inte hoppa ut ur bilen när vi är hemma. Hon ligger i sin säng och när vi ska klappa henne morrar hon lite dovt på oss, det går över efter ca 2 dagar. Vad kan det bero på? Är hon helt enkelt bara besviken på oss för att vi lämnat bort henne eller kan det bero på nåt annat?

Hej jag har en tik på snart 15 år pitbull/sttforbullterier. När vi jobbar lämmar vi henne till svärfar som hon älskar. När vi hämtar henne efter en helg vill hon inte hoppa ut ur bilen när vi är hemma. Hon ligger i sin säng och när vi ska klappa henne morrar hon lite dovt på oss, det går över efter ca 2 dagar. Vad kan det bero på? Är hon helt enkelt bara besviken på oss för att vi lämnat bort henne eller kan det bero på nåt annat?

Hundar tänker inte på det sättet att ”de är besvikna” . Det beror på något annat. Om hon älskar svärfar och inte vill hem till er kanske det är så att omständigheterna hemma hos er på något sätt är saker hon inte trivs med lika bra. Hunden är ju dessutom väldigt gammal . Det kan vara så att hon har jobbigt med att byta miljö och blir stressad/inte trivs med det.

Kan ju vara så enkelt att det är jobbigt för henne att först åka dit och sen ställa om sig hemma igen. Hon är ju en äldre hund också, så det kanske "frestar" på mer nu.

Tänker bara hur jag blir när jag varit iväg en helg, blir trött och överstimulerad, vill då gärna bara vara för mig själv. Morrandet kan ju bara va att hon säger till att hon vill vara ifred.

Jag tänkte också att ni kanske "vurmar " lite för mycket om henne när ni varit borta? Jag vet själv att jag blir helfånig och glad att se mina efter bara en arbetsdag så det är oklart hur jobbig jag skulle vara efter en längre period.
Hon är som sagt gammal och behöver kanske bara landa, vila och hitta hem igen. Hundar kan ju dessutom drabbas av demens, så hon kanske är förvirrad?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 570
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 431
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar