Min hund måste flytta-----

doglover

Trådstartare
:(

det känns svårt, men är ändå ett enkelt beslut.

om 4 veckor är det tänkt att bebisen ska komma ut.
min hund är en sådan hund man inte alltid kan lita på. varken jag eller min sambo tänker ta någon risk med vårt barn. ifall om hon skulle få för sig att hitta på nåt.
hon är verkligen inte en elak mordisk hund, men är väldigt revirvaktande och kan vara svartsjuk.
är det värt att ta risken då? nej tycker vi.
har iallafall tur att det är min pappa som bor tvärs över som tar henne.

det är väl inget beteende man kan ta bort helt? när hon är 2 år gammal? är tveksam

Sv: Min hund måste flytta-----

Kan ni inte lita på hunden så gör ni det bästa ni kan göra. Vovven får det säkert jättebra hos din pappa :)

Det är bättre att ta det säkra före det osäkra.........
Särskilt när ni vet att hon är mån om sitt revir och ev lite sotis.
Även ett litet nyp kan göra stor skada på en liten bebis.
Jag tycker ni gör helt rätt och vad skönt det måste kännas att hunden stannar inom familjen:)

Mvh J.

jo. vi skulle ju aldrig riskera vår bebis hälsa. det kan bli att man kan ta tillbaka henne igen när ungen är lite äldre.... fast det återstår att se

Jag hade då aldrig chansat. Men som du skrev, ta den tillbaka senare och låt den succesivt vänja sig vid barnet då det blivit äldre.

det var det jag tänkte på. om hon får långsamt vänja sig. men jag vet inte om det gåt ändå. med tanke på revirvaktandet. hon vaktar maten t.ex. inte extremt men hon blir grinig när katten kommer nära osv,,, hon har attackerat när det gäller grisöron, men vi köper inte det längre tack vare hennes beteende kring det.

Jag skulle inte ha chansat, men att börja tänka på de när det gått 8 månader är väldigt korttänkt. Ni HADE Kunnat haft över ett halvår på er att träna och ev. hittat ett nytt hem.
På 4 veckor kan man inte göra så mkt i jämförelse.

Jag skulle inte ha chansat, men att börja tänka på de när det gått 8 månader är väldigt korttänkt. Ni HADE Kunnat haft över ett halvår på er att träna och ev. hittat ett nytt hem.
På 4 veckor kan man inte göra så mkt i jämförelse.

jo men jag har ju inte skrivigt någon stans att vi inte har tränat henne eller hur?
det beteendet har hon haft sen hon var en mycket liten valp. och hon har haft mycket kontakt med barn hela sitt liv. det är okända, små barn hon avskyr. troligtvis är det för att hon är rädd för dom. och hon har bevisat för oss att hon går inte att lita på.

När jag fick barn hade vi en sådan hund och tanken var att hon skulle bort innan barnet kom. Nu gick det lite fortare än planerat så vi han inte helt enkelt.
Men snacka om förändring hos hunden! Vi kunde inte haft bättre barnvakt. Hunden som ,var en tik, blev riktigt mammig och tog på sig att passa bebisen mot allt, även åska.

Tyvärr så fungarede det inte när barnet blev äldre och skaffade kamrater. För hunden vaktade henne fortfarnde och gick inte att lita på med kompisarna.

ok nemi är lite väl vaktande,,,,df så tycker vi det blir bäst så

Jag känner igen din hunds namn... Du hade ett annat användarnamn innan väl? Och hunden är en korsning..?

Iaf, grattis till bebisen.

Jag känner igen din hunds namn... Du hade ett annat användarnamn innan väl? Och hunden är en korsning..?

Iaf, grattis till bebisen.

jepp...gjorde en till för att jag hade tråkigt. och det blev så att jag började använda den nya istället.
nemi är en schäfer korsning.
tack

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka