JuniNatt
Trådstartare
Sv: Min hund har parat sig.
Jag visste inte att hon löpte. Hade jag vetat hade jag stått för det. Att de fick "leka" utan att vi hade koll är enligt mig inget konstigt dåde brukar göra det. JAg och min kompis satt vid datorn och när jag vänder mig om är hundarna under soffbordet och han har stoppat in den. De juckade inte så jag trodde inte att de gjort nåt men han satt fast.
Vilken anledning anser du att jag har att skaffa dessa valpar som fått mig att planera parningen?
Så ser verkligen inte alla det!
4 kullar är mycket, men det är absolut inte för många. Enligt SKKs regler får man ta 5 st kullar på sin tik. Så TS gör ingenting fel i att hon tar en kull på sin tik. Att tiken är 6 år ser jag heller inte som ett problem. Visst, hade det varit första gången så hade det varit en annan sak med en så liten ras, men nu har tiken redan haft flera kullar.
Det jag reagerar emot är att TS uppenbarligen har en anledning till att skaffa dessa valpar, men verkar ljuga om det. Det är mycket i historian som inte håller, tex att man inte har någon koll på när ens tik löper. Det brukar märkas på andra sätt om man är lite lyhörd. Samma sak med varför man låter en hane och en tik "leka" tillsammans utan uppsikt.
Jag har parat massor med chihuahaor och jag lovar att det är få som klarar det helt galant på egen hand. Det pippas både här och där innan de liksom hittar rätt hål och får till det. Att TS kompis hane, som dessutom är oerfaren, skulle slinka in den sådär lite snyggt utan att det märks av ägarna är faktiskt väldigt orimligt att tro. De har högst troligen hållit på en stund innan de har fått till det, varpå TS borde ha märkt någonting. Om ingenting så undrar man ju när ens hundar försvinner och man inte hör ett ljud ifrån dem!
Jag håller med Princessfeminist i det mesta som skrivs.
Sen när det gäller priserna på hundar. Någon skrev att de hade köpt en renrasig hund för 8000:-. Ja, det stämmer säkert. Men det är få papillon eller chihuahua som säljs för de priserna idagens läge! Idag säljs blandraser för det priset!
Jag visste inte att hon löpte. Hade jag vetat hade jag stått för det. Att de fick "leka" utan att vi hade koll är enligt mig inget konstigt dåde brukar göra det. JAg och min kompis satt vid datorn och när jag vänder mig om är hundarna under soffbordet och han har stoppat in den. De juckade inte så jag trodde inte att de gjort nåt men han satt fast.
Vilken anledning anser du att jag har att skaffa dessa valpar som fått mig att planera parningen?