"min hund behöver...

Milosari

Trådstartare
\"min hund behöver...

...stryk för att må bra" fick jag höra av en ung man idag... för att göra en lång historia kort mötte vi en cyklist och dennes hund och efter noll visad hänsyn från hans sida sa jag ifrån och efter en del munhugg säger han att hundar som är aggressiva har fått för lite stryk :eek: :cry:. min agressiva (rädda) hund har däremot utsatts för inkonsekvent behandling. och för att det inte ska vara för bra möter vi dem på hemvägen, denna gång med en lös hund som naturligtvis inte lyder. och min lilla flisan som litade på mig fick en förklaring med råge på varför hon aldrig mer ska göra det :(. nu var hans hund from som ett lamm, men så var det också labrador i den. men varför varför varför ska såna idioter ha hund? och varför ska de rasera månader av träning för mig? nu är jag så arg och lessen att jag inte kan sluta gråta. faaaaan! :cry: :mad: :(

Re: \"min hund behöver...

Självklart är det så! Det är därför min hund är så lydig och väluppfostrad. Den åker på stryk 1-2 ggr/dag. Hur ska man annars få dem att lyda? Inte ska man väl vara en trygg och bra ledare, mkt enklare att hota hunden till lydnad.

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Fy, det värsta med denna typen av folk är att det finns många! :(

Självklart är det så! Det är därför min hund är så lydig och väluppfostrad. Den åker på stryk 1-2 ggr/dag. Hur ska man annars få dem att lyda? Inte ska man väl vara en trygg och bra ledare, mkt enklare att hota hunden till lydnad.

dum eller du förstör ju bara din hund!!! skulle aldrig slå min hund aldrig aldrig aldrig.. ska man få en bra hund så ska man traggla igenom saker som lydnad mm fattar itne folk som slår sin hund!! ja säger till min hund om hon gör något dumt tittar henne i ögonen FYY ER SOM SLÅR ERA HUNDAR :bump:

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Fy, det värsta med denna typen av folk är att det finns många! :(

:DDet KaZa skrev var IRONISKT ;)! Ibland får man läsa lite mellan raderna och titta på smilesarna.

/ Digge

Absolut, jag håller med dig! Mina hundar får regelbundet stryk vare sig de behöver eller ej, :crazy: en hund kan man aldrig få att lyda om man inte prylar upp de emellanåt. :D :D

Jag brukar passa på att klappa på grannens unge ibland också.

Nej fy f*n. Det skjuts för lite i Sverige! :devil:

//MDusty

ser jag honom igen ska jag be om hans namn och adress och sedan anmäla honom. och jag har tusen grejer jag vill säga, men man är ju alltid så satans smart efterår. :crazy:

Ja, känner igen det där med att man kommer på så mkt smarta kommentarer efteråt.

Men nu har jag faktiskt hittat både mod och tunga i tid när jag råkat ut för något som gör mig förbannad vid hundmöten. Älskar att diskutera tills folk blir förbannade och börjar höja rösten alternativs svära. DÅ vet man att man "vunnit" diskutionen. :devil: Men då ska man veta kunna fakta också.

fast hans hund mår knappast bättre av det. men jag fick till ett "åh, nej, inte du igen" och "oj vad lydig han blev att all stryk" när det var andra människor i närheten. men ett "sa din pappa det till dig när du var liten?" hade f-n inte skadat :devil:. men jag brukar ha svårt att säga rätt saker vid rätt tillfälle och detta var första gången jag träffat på en djurmisshandlare som var ärlig så jag tyckte ändå att jag skötte mig över förväntan (jag började inte gråta förän efter han hade stuckit :smirk:. vilken ttönt jag är! :o

Jag brukar köra med den klassiska: "där förståndet slutar tar våldet vid." :cool:

Nu ska jag ut o valla mitt eget odjur.

//MDusty

ja, visste jag vem det var skulle jag självklart anmäla! På han bara.. :devil:

Själv har jag anmält en kille som misshandlade sin schäfervalp. Men som vanligt så skiter polisen i det som vanligt där jag bor. :mad: :mad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 409
Senast: Satis
·
P
Övr. Hund men jag har tyvärr spätt på ryktet om att dom är livsfarliga hundar:( Jag har en liten kille på 6 månader. Dom här senaste dagarna har...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
19 678
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Läste på ett annat forum om en tjej som träffat en man somskröt om att hans hund bitit ihjäl en liten hund som skällde... Och jag...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 506
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar