Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Det är lugnande för hunden att bli kliad/masserad på huvudet. De har som en liten grop mitt emellan ögonen, lite högre upp på huvudet, det är lugnande för dem om man pillar där. Samma sak om man försiktigt gnuggar örsnibbarna lite så kan även det vara lugnande.
Jag tycker du ska försöka vara så normal som möjligt så kommer nog hunden förstå att du inte gör ont. Ömkar man blir det ju värre, undviker du henne märker hon att något är knasigt. Låt henne komma till dig.

Hoppas det går bra, stackars vovven!

P.S. ni har kollat igenom henne så hon inte faktiskt har ont någonstans va? Kanske kan be sambon gå igenom henne ordentligt.
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

jo självklart kan dom ju repa sig helt utan påverkningar - men en hund som får en stöt tar det som vi bestraffat dem oavsett hur bra eller dåligt dom repar sig!! hunden förstår ju inte att det är ett oskyldigt staket som skadat dom - så om vi är närvarande så är det vi som orsakat det, varav dettab beteende som TS beskriver. hennes hund blev ju rädd för henne och inte för staketet i sig.:cool:

Nja det där behöver inte alls stämma. Jag har tre hundar som alla fått sig minst en kyss var från staketet.
Den första som var mentalt kass dessutom blev inte rädd för mig, utan för staket i största allmänhet, som han gick långt ifrån. 2 meter ungefär

Den andra mentalt bra, fick sig en kyss och aktade sig sen för nudda just det staketet

Den tredje, mentalt rätt tuff när det gäller miljö. FIck sig två eller tre kyssar inann han begrep att det var staketet som bet honom, Sen så gick han runt och morrade på staketet i flera minuter. Han var fullständigt på det klara med att det var staketet som "bets" och han var förbaskad på det.
Han SMÖG sig fram till staketet en gång till, i mörkret. Men eftersom staket inte sover och kan bitas i mörker med:angel: så lärde han sig ge fan i det. Men jag skulle inte lita på att han itne går igenom om frestelsen skulle vara stor nog.

Ingen av hundarna har någonsin kopplat ihop mig med stöten -väven om jag varit precis brevid.
(däremot så gillar jag INTE osynliga staket.) ett fysiskt elstaket set hunden.
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Nej jag tror inte hon har ont för hon är nästan som vanligt mot sambon.

Mvh

Tora
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Kanske milt tvång är lösningen, sätt dig helt enkelt med henne och klia henne på de ställerna hon bar a älskar, locka henne med nåt som honinte kan motstå tex korv eller att busa med favoritsaken,
Hon behöver helt enkelt lära sig igen att du inte gör illa henne
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

håller med dig, har en liten gef terrier som fastnade i ett par eltrådar som låg på marken med ganska hög ström. min syster trasslade ur honom ur det och han vart inte ett dugg rädd för henne utan förstod mkt väl att det var tråden som "angrep".
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Som jag skrev : Allt handlar om vad hunden bedömer ( jag kan därav inte förklara dom händelser du berättade om eftersom jag inte var på plats och såg förloppet )

Däremot kan jag skriva att av alla de hundar jag sett gå på ett elstaket har ingen av dessa reagerat med rädsla emot människor efter det.

Jag vet inte varför TS hund reagerar så, men jag skulle nog i detta skede försöka med någon form av otroligt mild tvång ( mjukt, lugnt men fast ) precis som Escodobe skriver
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

Måste ha varit så här det gick till. Ändå så väntade jag en stund med att gå fram till henne. Men jag antar att en chock kan sitta i väldigt länge. Hon skrek inte när jag gick fram till henne dock så skrek hon när jag rörde vid henne sen.

Mvh

Tora

Fick hem en omplacering för några år sedan. Dag två gick han in i staketet och fick sig en stöt.... Han for tjutande därifrån och gömde sig under en gran i andra änden av trädgården... Där lät jag honom ligga tills han kom fram av egen maskin... Det tog drygt två timmar innan han kom fram.

Hundar har svårt att sortera elstötar.... Det är därför det kan vara fruktansvärt effektivt som dressyrmetod... Men också fruktansvärt destruktivt om det är fel använt....

Taxtiken hemma har gått på tråden flera gånger.. (Låga trådar pågrund av får)... Hon sorterar, hon blir inte rädd och skriker inte... men hon blir heligt förbannad och vägrar gå ut på två dagar efter en stöt...

Bästa medicinen är ändå att ignorera din hunds rädsletecken och berömma när hon visar lite bättre gry....
 
Sv: Min hund är så rädd för mig så att hon kissar på sig.

*knapplån*

Det har blivit lite bättre. Hon följer gärna med mig ut i skogen på promenad. Efter ett tag så till och med kommer hon fram till mig. Det som är jobbigt är att hon skriker när jag skall ta ut henne. Sen är det lite "lustigt" också ibland så piper hon bara lite och ibland så skriker hon så man kan tro att jag håller på att ta ihjäl henne. Oftast så går det bra på förmiddagen medan det går mycket sämre på eftermiddagen/framåt kvällen.

Dock verkar hon inte det minsta rädd för staketet eller platsen som det hände på. Inte heller verkar hon rädd för hästarna (det gick hästar i hagen vid den tiden).

I morse så pussade hon till och med mig i ansiktet. Aldrig att jag trodde att jag skulle bli så glad för en blöt hundpuss.

Hon har lyckats få stötar av staketet förut men då har det inte varit några direkta problem än de "vanliga" dvs lite pip och lite skak.

Mvh

Tora
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 654
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 694
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp