Min hoppstil,råd?

E

Emmizz

jag ska nu på torsdag på första hoppträningen efter vintervila och jag tänkte lägga upp en bild här på mig o pållen så får ni gärna komma med råd om hur jag kan förbättra min stil, känner mig lite osäker nu efter en lång hoppvila. vet att min skänkel inet syns så bra men det är den enda bilden jag har än så länge. tacksam för både kritik och råd:)

Sv: Min hoppstil,råd?

Precis som du säger så syns inte din skänkel så bra, men jag tycker det ser ut som att den ligger lite för långt bak, men det är lite svårt att se. Annars var det inget annat som jag tänkte på, möjligen lite mer eftergift. Men det är ju en ögonblicksbild så det är svårt att säga.

jag tycker kanske att skänkeln är ngt långt bak , och att du "kryper ihop" liite grann. Annars tycker jag det är fint. En lagom kontakt med hästen. :)

Tycker det ser fint ut, möjligen att skänkeln är lite långt bak men du har bra blick och bra eftergift, mer behövs inte på den höjden:)

Jag tycker det ser rätt bra ut, men om du skulle ha lite längre läder så skulle du nog kunna trampa ner bättre och få en bättre skänkelposition, den är lite långt bak. Då skulle du ochså kunna lägga fram handen mer utan att tappa balansen, vilket behövs när du hoppar lite högre. =)

Hejsan!

Jag tycker att det ser ut som om du kniper med knäet vilket gör att din skänkel åker bakåt. Om du trampar ner i stigbygeln så att du har din balans där istället så tror jag att ditt skänkelläge kan bli bättre.

Din eftergift ser jättefin ut tycker jag. I och med att du har handen lite nedanför mankammen istället för ovanpå den måste du ha en ganska bra balans. En hel del ryttare som har handen ovanpå mankammen gör så för att få balans, men när du har handen där så är den så avslappnad som den kan bli.

((Henk Nooren sade till mig att man aldrig skall låta tygeln hänga, utan alltid ha ett lätt stöd före, över och efter hindret, och det är ju precis det du gör. Så att man inte balanserar hästen och sedan slänger iväg balansen när hindret kommer (vilket händer när tygeln hänger över hindret).))

Ha en toppendag!
Mysan

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 962
Senast: Cambrie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar