Min hoppsits

S

Skippy

Vill gärna ha lite kommentarer om min hoppsits :p
Jag vet att jag aldrig kommer bli någon stilhoppare men ändå :D

11503705.jpg

11503707.jpg

(Jag vet att jag håller honom stenhårt i munnen :cry: Men han vägrade en massa så då när han väl hoppade så bev det lite fel :()
11503709.jpg

11503712.jpg

8994007.jpg

:)

Sv: Min hoppsits

fin ponny, lite mer eftergift kanske (:

Ja det är det jag håller på att försöka träna på, men sen så är han lite speciell att hoppa på då han tappade självförtroendet, så släpper jag för mycket tror han att jag inte är med, typ :p

Ja det är det jag håller på att försöka träna på, men sen så är han lite speciell att hoppa på då han tappade självförtroendet, så släpper jag för mycket tror han att jag inte är med, typ :p

Jag vet exakt vad du menar.
Släpp lite mer över hindren, i övrigt så ska du bara hålla mjukt i tygeln, inte hålla "fast".
Dock inte släppa heller somsagt eftersom vissa hästar känner sig väldigt osäkra då.
Lycka till!

Näst sista bilden ser jättetrevlig ut, annars är det nog som du säger själv, eftergiften. Och kanske skänkelläget, det ser på en del bilder ut som om skänkeln har en tendens att åka något för mkt bakåt (men inte mycket, kan vara bra att tänka på dock så det inte blir mer.)

jag tycker du rider snyggt. har sett bilder på många andra som rider mycket fulare. du är lite långt fram med överlivet ibland bara. söt ponni :)

Jättefint. Söt ponny. Enda komentaren är att du ska försöka ge lite mer tygel över hindret ;)

Fin ponny! :) Har inget mer att tilläga än de andra har sagt om eftergiften

Tack för alla kommentarer :) Skänkeln kämpar jag med förfullt och även eftergiften och jag kan säga att det blivit mycket bättre om man jämnför med förut, så då är det väl bara att fortsätta träna träna träna :)

Det ser trevligt ut!
Problemet med din eftergift kan du lösa genom att luta överlivet framåt när du rider an mot hindret, låt axlarna vara framför höfterna, sitt ner ordentligt i sadlen och håll om med benen. Skulle hästen stanna så sitter du stabilt kvar, om hästen hoppar så får du en bättre balans och kan lättare ge eftergift i språnget.
Så träna, träna och åter träna så löser det sig!

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?