Min högsta dröm

L

litenmama

Min högsta dröm är att få åka till Gambia och starta upp ett turistridningscenter,samt avel,även hjälpa en förening där som tar hand om vanvårdade hästar.
En välutbildad häst kostar ca:1500sek.därnere.
Marken inte alls mycket,så det verkar som om min dröm *kanske*en dag går i uppyllelse:idea:
http://www.gambiahorseanddonkey.org.uk/
Är en betänklig länk om en fantastisk organisation som hjälper vanvårdade alt. sjuka hästar.
vet inte om man får lägga ut länk så här men jag prövar.
Ha det Gott alla:idea:

Sv: Min högsta dröm

Jag var i Gambia för ett år sedan ungefär. Ett härligt land.

Tycker du har en bra idé och dröm.

Måste bara få tillägga att alla hästar vi såg som de hade turridning med såg välmående ut, och de fick vila under dagens hetaste timmar. Fast afrikanerna som vi såg rida red som krattor:crazy: Hade lust att ge dem en ridlektion.:D

:bow: Tackar:bow:
kul att höra att man inte är helt ute och cycklar:)

Det är så att jag har 5 barn och mina minsta är 5år,3år och en på
6 månader.Jag tycker dom är för små för att flytta så långt just nu och för mig starta upp något sådant.
Mina äldsta är 18 resp 16 år så dom är ganska självgående men
behöver mig ett tag till.
Hoppas ändå att kunna utföra det inom en överskådlig framtid:)
Hoppas ni går in på länken !

Jag läste att de behövde träns och bett, kanske läge för en buke-insamling? Åtminstone jag har rätt gott om gamla delar till träns i lådorna....

:bow: En Insamling skulle nog vara helt fantasiskt:bow:
Dom gör en otrolig insats därborta!:angel:

Nära som du :)

Har många drömmar, men en är att starta ett center i Kenya/Tanzania och ha hästsafari där nere, kankske med uthyrning av bungalows också. Jag vill så gärna testa, och idag hittade jag ett volontärprogram med just det som jag funderar på att söka och se om det är så som jag tänkt mig.

Annars vill jag gärna starta turridning på Grönland, för det är såå vackert där uppe:)

Hej vilken bra ide!

jag ska sjalv till Gambia (Banjul) om drygt 2 veckor :banana:

Skulle vara super kul med lite tips pa bra turridnings stallen om nan har nat bra att rekommendera. Och sjalvklart om annat oxa..:)

Gå på länken som finns i inlägget!
där finns det länkar till turistridning!
Hoppas du får det riktigt Roligt i Gambia:)
:bump:

Själv ska jag dra till Nya Zealand. Där växer gräset året om :D Tänk vad ekonomiskt!

Lycka till förresten!

Trissa skrev:
Jag läste att de behövde träns och bett, kanske läge för en buke-insamling? Åtminstone jag har rätt gott om gamla delar till träns i lådorna....

Jag har träns och bett som jag inte behöver. Hade ju varit perfekt!

*Lånar Knappen*
Organisationen i länken här ovan är verkligen seriösa och tycker det vore en super bra idè om den som känner för det skänker:träns,bett,grimmor.Vad som hellst dom är verkligen i behov av detta:bow:
Så GÅ gärna in på länken och titta runt!

litenmama skrev:
Gå på länken som finns i inlägget!
där finns det länkar till turistridning!
Hoppas du får det riktigt Roligt i Gambia:)
:bump:

Tack! det hoppas jag med:)
Verkar vara en riktigt bra organisation du lankat till, onskar att jag hade mer tid an bara en vecka, sa man kunnat aka dit o halsa pa, men vi har redan sa mycket inbokat. ska runt o halsa pa i skolor o lite sant.
Hittade dock inga lankar till nagra turistridningsstallen, det var mest lankar till stall o organisationer i england :confused: ska kolla lite mer dock.

Min högsta dröm är att få åka till Gambia och starta upp ett turistridningscenter,samt avel,även hjälpa en förening där som tar hand om vanvårdade hästar.
En välutbildad häst kostar ca:1500sek.därnere.
Marken inte alls mycket,så det verkar som om min dröm *kanske*en dag går i uppyllelse:idea:
http://www.gambiahorseanddonkey.org.uk/
Är en betänklig länk om en fantastisk organisation som hjälper vanvårdade alt. sjuka hästar.
vet inte om man får lägga ut länk så här men jag prövar.
Ha det Gott alla:idea:

Ok att tråden är gammal, men 1000 kr får man ju ge för en GET!? Är du säker på att hästarna inte kostar mer?

Ok att tråden är gammal, men 1000 kr får man ju ge för en GET!? Är du säker på att hästarna inte kostar mer?

En get för 1000 kr i Gambia? Nä det låter lite väl mycket,
en get i Kenya kostar 300 kr sist jag hittade några uppgifter om det. Vart har du hittat dom uppgifterna? :crazy:

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 345
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 108
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama