Min hingst var dräktig...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cassandra
  • Startdatum Startdatum
C

Cassandra

Ville bara tala om att min" hingst" är kollad och konst dr på 90 dygn..
Tack alla ni som lungnat mig... nu är det bara att vänta. Allt såg iaf fint ut och hon är ber till 30 apr men går alltid över en mån så nu ska man oroa sig över det istället. Har ni några sådana ston, som alltid har gått över och hur har de fölningarna varit?

Sv: Min hingst var dräktig...

Hemma hos mig förknippar jag hingstbeteendet med dräktighet och könet på fölet har ingen som helst betydelse. Mitt sto har nästan varit mer hingstig med sina stoföl. Mitt gamla sto går alltid över tiden. Första fölet hos mig är född på dag 257 andra på dag 250 och det sista nu på dag 247. Anledningarna till att hon kortat dagarna tror jag är att det är så sent på året.
Nr 1 född 13 maj, nr 2 född 27 juni och nr 3 född 26 augusti.

Glömde säga att hon har väldigt lätta fölningar och är väldigt pigg efteråt.

Ett av mina ston gar alltid ett par veckor over tiden. Det spelar ingen som helst betydelse for folet eller stoet tycker jag. Jag har i alla fall inte sett nagon skillnad.
Till skillnad fran tex draktiga kor, sa vaxer inte folet mer an det finns plats till, sa du behover inte oroa dej att folet blir for stort for stoet. Det ska kanske tillaggas att nar ston gar over tiden en langre tid, sa brukar folet tom ga ner i vikt inne i magen, sa du kan fa ett ganska smalt fol...men det tar de latt igen nar de kommit ut.

Lycka till!!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 844
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 536
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 697
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka