Min hästs stam

Guldaskig

Trådstartare
Har en ny häst men eftersom jag är helt lost när det gäller hingstar och ston inom avel tänkte jag fråga er!

Hon är e: Cascavelle u: Katania och ue: Kolibri

Hon är från Tyskland och det verkar de flesta i hennes stam också vara.

Skulle vara jättekul om någon som visste något om dessa hästar kunde berätta lite om dem :) Antar att de har presterat i någon gren men i vilken?

Känner mig pinsamt okunnig :o

Sv: Min hästs stam

Cascavelle står fortfarande som hingst i Tyskland verkar det som, internationell showjumper med fin stam, (de flesta showjumpers, och bra sådanna) många intressanta hästar bakåt med en viss inavel.
Du kan se hans stamtavla samt läsa lite information och se bilder av hans linje här; http://www.sporthorse-data.com/d?z=2PhEXQ&d=Cascavelle&x=53&y=11
om du inte redan gjort det.
Jag försökte att hitta din hästs mor där med, men hon fanns inte. Kolibri fanns det tre stycken av, så jag vet inte vilken av dem som är "din" Kolibri, men du kan säkert hitta honom själv där om du har några fler namn att gå på.
Lycka till med nya hästen ^^
//Lynda

Det där är nog inte mamman då hon är för ung för att ha fått min häst :) Men tack för att du försökte!

Lynda: Tack :bow: Jag har såklart inte passet här så kan inte kolla upp vilken Kolibri det är. Ska försöka komma ihåg att se efter i helgen!

Tar gärna emot mer fakta om hingstarna i stammen!

Tack! Kul med mer information :laugh:

Tredjeled? :o

Hon är uee: Kobold I
ueee: Komet
ueue: Lapis 3329
uue: Lukas
uuee: Leuchtfeuer
uuue: Hradschin XX

ee: Cantus
eee: Caletto I
eeee: Cor de la Bryere
eue: Calando
euee: Cor de la Bryere
eeue: Roman
euue: Consul

Haha, det var alla hingstar som var med i passet!

Vilken "ras" är din häst (vilken avelsförbund har utställd pass)?

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel När jag var liten lärde vi oss att olika raser skriver ut härstamningen på olika sätt, men jag kan inte minnas vilka regler som gäller...
2
Svar
21
· Visningar
10 094
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?