Sv: Min häst vill inte äta...
norrland65 skrev:
Ja du... jag vet knappt själv. Han står fortf på benen och är bättre, men inte frisk.
Vet kom ut i torsdags efter det att jag skrämt upp en halv vetkår. Hon tittade på honom o var väldigt förbryllad. Han hade alla stelkrampssymptom man får (sågbocksställning, dricker ej, äter ej, tredje ögonlocken åker fram, reagarade på ljud o ljus), men de var väldigt diffusa. Dvs inte så markanta o kraftiga som de ska vara vid stelkramp.
Efter det att hon ringt runt o konsulterat med andra kliniker konstaterade hon att de ej är stelkramp, då svara man ej på behandlingar. Jag hade ju gett febernedsättande tors lunch o då sjönk febern lite...
Så hon trodde att han reagerat mot sprutan, antingen mot sticket eller innehållet. Fast han hade ingen böld, bula osv på halsen vilket de hästar som reagerar brukar ha... Fast den kunde tydligen också ligga innanför liksom, så att man ej såg den.
Så han fick även penecilin. Sedan slangade hon honom 10 l vätska då han var uttokad.
Så sedan dess har han varit bättre, men fortf stel. Han når ej allt hö på marken, är fortf trött o slö och lite apatisk. Jag fattar inget alls?
det som är lite oroligt är hur han mår i morgon o på ons då vi slutat med antibiotikan.
Det är jobbigt att inte fått en säker diagnos, utan bara antaganden...
Jag håller dock tummarna.
tack för erat stöd. :-)