Min häst stryker sig kanska mycke vad ska jag göra?

E

Ewe J

Jag har funderat i gentligen är de väll inte så bar om man har benskyd om de kommer in smuts och sånt? Hon rids just nu med skyd bak och boods behöver bods fram med.. Då hon trampar över så att hon sparakar upp sår i karleden eller där vid.. Några tips?:rofl:

Sv: Min häst stryker sig kanska mycke vad ska jag göra?

Halloj!
Jag hade samma problem med min häst tidigare, att hon slog i baktårna i framfötterna. Hovslagaren löste problemet genom att korta tån lite mer på bakfötterna.

Sv: Min häst stryker sig kanska mycke vad ska jag göra?

Prata med din hovslagare om det. De kan ofta fixa till mycket med rätt verkning och beslag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 964
Senast: ameo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 892
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 663
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar