Kände att jag bara var tvungen att skriva i min superdupergamla tråd. Tänk vad man gått igenom. Och vad jag kämpat med denna häst
.
Det har så klart hänt mkt sedan jag skrev detta
. Och jag har haft några års uppehåll från Buke och nu när jag kom in här igen så såg jag den här tråden. Kan bara småskratta åt allt och mycket har jag förträngt och glömt bort.
En snabb sammanfattning, min då 5,5-åring och jag hade en dålig relation (han dominant och jag inte dominant), dåliga hagar utan möjlighet till hästkompisar.
Idag är han 18 år, bor på min egna gård sedan 8 år tillbaka med stora gräshagar året runt och framför allt med kompis. När vi flyttade hit köpte jag en travare som sällskap, men har de två senaste åren själv blivit sällskapshäst åt min nya ridhäst och travaren har flyttat till annat boende. Och det har fungerat jättebra sedan första stund med yta att springa på och gräs att beta.
Han är fortfarande en speciell häst med mycket egna tankar som inte släpper in vem som helst i livet. Men han har nu blivit en gammal gubbe, på alla sätt. Han är den snällaste, och vi har en bra relation och idag går vi längs samma stig utan några tveksamheter, han och jag
.
Och jag kan med största sannolikhet säga att han har lärt mig allt jag kan om hästar.
Och en klok människa sa till mig en gång:
Förmodligen mest intressant för mig att läsa, men ändå......