min häst har...

R

ryggen

min häst har konstiga små knölar på ryggen längst ryggraden och när man trycker på dom blir han sur! snälla kan ingen hjälpa mig och beräta vad de är för knölar tacksam för svar! kram lisa :confused:

Sv: min häst har...

Om du känner MITT på ryggraden så är det tornutskotten som du känner. Om du känner långsamt och trycker lagom hårt. Svårt att beskriva lagom men inte för hårt i alla fall, så ska din häst inte reagera. Stryk med handen över ryggen ett par gånger först, så du inte överraskar h*n.

Sv: min häst har...

det kan vara sadelknutor.
Sök på sadelknutor så hittar du massor.
Mitt tips är att tvätta med desivon eller annat desinficerande medel 2 ggr om dagen, och tvätta alla vojlockar noga. försvinner de inte inom 14 dagar är det något annat och då bör du tillkalla veterinär.
Har din häst ont, reagerar han på sadeln eller annat ska du inte rida, men det förstår du.
/jenny

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Zetly
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 893
Senast: morgaine
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
13 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka