Min häst har ingen svans...

Sv: Min häst har ingen svans...

Den blir nog helt enkelt inte längre. Inte alla hästar har sas förutsättningarna att 'odla' lugg ner till näsborrarna - tyvärr.

Sv: Min häst har ingen svans...

Nej, vi gjorde inget särskilt utan den växte ut efterhand. Det tog ju ett tag men till nästa fölning var den någorlunda utväxt och nästa fölis lät bli den så sedan var det lugnt.

Se till att hon får i sig allt hon behöver i form av energi, protein, vitaminer (kanske framförallt B) och mineraler. Kan tänka mig att biotin kan hjälpa det har ju väldigt bra effekt på hovar och päls så det kanske kan fungera. Linfrön i olika former är ju också bra. Morötter är ju bra för människors hår så det vore ju en enkel lösning :D

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 451
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar