Sv: Min häst har ingen svans...
Hej! Har du märkt någon förändring sen du började med steel jointen i april?
Vår ponny har också extremt kort svans och har alltid haft det enligt förra ägaren. Den är ganska jämn dock, fin hela vägen tills den tar slut vid hasen. Manen är ok men inte mer än så, kanske 15 cm och vill hellst står rätt upp. Pannluggen väldigt fjuning och ca 10 cm lång.
Men förra ägaren säger att svansen har vuxit under deras 4 år av ägandeskap, att den tog slut vid svansroten förr. Så det får ju oss ändå att få ett visst hopp
Vi vet ju inte om foderstaten varit ultimat förr men nu är den välplanerad. Köpte kiselgur och det har hon ätit sedan i somras. Många tycker att svansen vuxit och jag har försökt mäta den och kanske att den har det 1-2 cm....Men den är ju fortfarande påtagligt kort
Hon är en korsning med knabstrupp och endel hingstar har råttsvans och dessa ska inte avlas på men det kan ju vara så att de gjort det ändå....
Men man greppar ju efter varje halmstrå för att komma på något smart som får taglet att växa hellst i raketfart. Hovarna är inte heller så bra det får ju mig att fundera ännu mer om det kan vara en illa planerad foderstat i botten...
Så tiden lär väl utvisa eftersom både tagel och hovar tar sån tid innan man ser någon skillnad