paramore
Trådstartare
Min häst har blivit som förbytt över natten. Han har alltid varit lugn i munnen och har alltid nosgrimman väldigt löst spänd. Han blev 6 nu i årsskiftet. Men nu sen 3 dagar tillbaka har han blivit helkonstig. 1a dagen trodde jag han hade lite ont i magen för han bajsade 4 ggr och fes när jag red, gick bara passgång och drog upp huvudet i skritt. 2a dagen var han likadan men då började han med fippla med bettet. Höjde bettet lite och då blev det lite bättre. Idag var han hemsk! Han försökte med allt han kunde lägga tungan över bettet och i traven var huvudet i takkronorna. Kanske 15 minuter går han såhär, sen som en blixt slog ner var han finare än han NÅGONSIN varit. Sen efter ca 10 minuter börjar han igen...
Veterinären kommer imorgon och ska vaccinera, tänkte be henne kolla i munnen vilket hon gjorde för ca 1-2 månader sen men då såg han fin ut enligt henne. Tänkte även be henne känna igenom honom. Folk säger att jag ska sluta analysera och han beter sig förmodligen som en unghäst, men det känns inte normalt! Är det något fel på honom tänker jag ju inte ignorera det liksom.
Någon annan som varit med om detta eller vet olika anledningar till att de kan börja med sånt här? Vet att ingen kan veta vad det är för fel, men vill mest ha lite tips och råd i vilken ände jag ska börja! Känner mig fjantig när folk säger att jag ska strunta i det men en häst blir inte bara så över natten enligt mig...
Veterinären kommer imorgon och ska vaccinera, tänkte be henne kolla i munnen vilket hon gjorde för ca 1-2 månader sen men då såg han fin ut enligt henne. Tänkte även be henne känna igenom honom. Folk säger att jag ska sluta analysera och han beter sig förmodligen som en unghäst, men det känns inte normalt! Är det något fel på honom tänker jag ju inte ignorera det liksom.
Någon annan som varit med om detta eller vet olika anledningar till att de kan börja med sånt här? Vet att ingen kan veta vad det är för fel, men vill mest ha lite tips och råd i vilken ände jag ska börja! Känner mig fjantig när folk säger att jag ska strunta i det men en häst blir inte bara så över natten enligt mig...