Trocadero_lover
Trådstartare
Jag upptäckte i eftermiddags när jag va hos pållen, att han va ganska svullen i ena kotan (vänster bak). Jag höll på att visitera och kände att benet var väldigt tjockt + att jag hittade ett sår (väldigt litet, obetydligt, såg ut som en rispa, som om han hade rivit sig nånstans). Benet var inte varmt eller så och inte hoven heller men jag la ett stallbandage och var ute och gick en sväng med han, han haltade inte då och han var väldigt pigg & gosig som annars!
Jag släppte ut han i hagen en stund till med bandaget på så får stallägaren kolla benet imon. Vad tror ni det kan vara? Är det pga. såret han var svullen? Om han inte är svullen imorron, kan jag rida då? Ska jag ta det lugnt i helgen? han vart så himla glad ändå idag så...hmm...
Blir lite stirrig när han fick detta, har typ aldrig hänt innan!
Jag släppte ut han i hagen en stund till med bandaget på så får stallägaren kolla benet imon. Vad tror ni det kan vara? Är det pga. såret han var svullen? Om han inte är svullen imorron, kan jag rida då? Ska jag ta det lugnt i helgen? han vart så himla glad ändå idag så...hmm...
Blir lite stirrig när han fick detta, har typ aldrig hänt innan!