Sv: Min häst är sned i rumpan
Jag har varit både hos kiropraktor och equiterapeut med min häst, den ena anses vara en av Sveriges bästa. Bägge låste upp en snedhet i länden på min häst som gav samma effekt som du beskriver.
Snedheten kom tillbaka varje gång.
Åkte tillslut till en Osteopat istället. Han hittade anledningen till att min häst blir sned! Vi är mitt upp i behandling av en inflammation i låret som skapat spänning i en rumpmuskel som drar hästens skelett snett! Hon har gått med detta i minst 4år troligen längre... Skäms man då eller? Jag har ju trott att de första besöken varit rätt väg...
Kan du hitta en bra osteopat som kan häst -åk dit! Stå på dig med att de får hittaorsaken till snedheten inte bara dämpa symptomet. Jag kan tipsa om min osteopat om du har möjlighet att köra till Göteborg. Pm isåfall.
Jag går nu själv till samma osteopat o min rygg satt typ fast överallt i hela högersidan... Det har hindrat min ridning och min andning. De är grymt duktiga! Jag är långt från klar, men det är en grej till jag gillar med osteopati, de ser helheten och det tar tid att muskla om en sned kropp!