Min första hopptävling

Sv: Min första hopptävling

ännu mer ot, heter din häst kellog? Vart köpte du honom i så fall?

såg bilder på honom i en annan tråd och tror att min kompis varit och tittat på honom. :)

Ja, det gör han. Jag köpte honom i Skara på Stall Backgården.
Helt underbar!

Nu är tävlingen över. Han var helt annorlunda att tävla med, men helt underbar! på 90 cm clear rounden var vi felfria, 100 cm så rev jag sista hindret, för jag kortade in honom för mycket. Så vi hoppade det en gång till, då vi var felfria:) Så nu har jag 2 rosetter hemma:D o på lördag är det riktig hopptävling som Gäller.

Dagen före clear rounden hoppade vi en oxer på 1.35. så det är ju ingen tvekan att han kan hoppa:)

Vad kul att det gick så bra :) Hoppas det fortsätter så :bump:

Jo... skulle ju tävla på lördag men det blir ju inget av det.
Han har fått ett sår på knäet och det är ca. 3 sm djupt. Så vetrinären har varit här och gett honom pencellin, rengöringssak och smärtstillande så han blir nog bra igen. Tråkigt att jag inte kan tävla på lördag men det finns fler möjligheter!

Okej, så tråkigt :( Se till att hålla det rent så det inte blir infekterat så är ni nog tillbaka på banan snart :)

Kul att det gick bra för dej :) Men tråkigt med såret. Hoppas det läker fort så ni kan fortsätta med tävlindet ;)

Herregud! BIG DEAL lixom.
sluta hacka på CB_!!

hmm alltså en häst som går ute på bete äter i ca 16-18 timmar, vilar 4 timmar o frflyttar sig 2 timmar.. sp ja chansen att dem blir segare är ju inte omöjlig.. inne äter dem ju bara tills dem har ätit upp=)

Hoppas de löser sig

Jag har faktist ingen aning :O kan du itne be någon i stallet att ochså ha hästen inne 1 natt före tävlingen så din slipepr vara helt ensam?
det skulle ajg gjort..

Varför vill du iten att den ska gå i natthagen då :confused: ?

tycker iallafall att han ska gå i hagen så mkt som han kan under dagen om det går så han itne står inne ett helt dygn. fast det är ju upp til var och en .. :D

LYCKA TILL PÅ TÄVLINGARNA..
ska själv börja tävla med en ponny ajg ska hämta i aug alltid kul ;)

jag tror nog att hon är kanske rädd för att han ska göra illa sig eller någonting före tävlingen och det vore ju synd :/

Hoppas du hittat någon :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 503
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård