Min första fråga då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bebben

Trådstartare
Det är det här med vad man får och inte får, eller rekommenderas att inte äta. Allt kött skaju tydligen vara genomkokt/stekt. Men i en annan text står det att om köttet varit fryst i minst 3 dygn i -18° eller mer, så ska denna bakterie ha försvunnit.

Så om mitt nötkött varit fryst längre än så, måste det ändå vara helt igenomstekt?

Jag älskar verkligen att äta mitt nötkött rosa i mitten!:d :love:
 
Sv: Min första fråga då..

tror det ska vara genomstekt hela tiden, sorry, fast 9 månader går fort... (i efterhand ;) )

www.slv.se där står allt vad du får och inte får äta....
 
Sv: Min första fråga då..

Ujuj, vilken tur att jag bara har 6 månader kvar då :crazy:

Men dom kan ju förklara sig lite bättre tycker man. Först säga att bakterien är dödom det varit fryst så länge, men sen får man ändå inte äta det mediumstekt? Suck, jag blir bara mer och mer förvirrad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 964
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 389
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 925
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp