Min dressyrdonna ska bli hoppis

Ja nu är det så att min dressyrtjej ska få blir lite hoppålle lite då och då. En kompis till mig ska få tävla några tävlingar/år med henne just för att hon ska få lite variation. Men jag äger bara dressyrschabrak osv. Har faktist inhandlat ett svart pullar med vita sömmar häromdan, har några senskydd liggande någonstans men vill ha en tävlingsutstyrsel. Kom gärna med förslag på färg och typ. Men inga för dyra saker då det inte är min riktigta passion.
Ryttarens kavaj är brun

loffso070820003.jpg

loffs070709014-1.jpg

finns fler bilder på denna hemsidan

http://www.skanehasten.se

Sv: Min dressyrdonna ska bli hoppis

haha tack, men vilken färg och vilket schabrak ska hon ha på sig ute på tävling? Funderar på att köpa sådana senskydd som finns uppe i ullared, de ser rätt snygga ut....

Jag tror du kommer hitta den perfekta utrustningen. Sen ska bara ryttaren se lika välvårdad ut. :angel:

Risken finns ja. Som nu. Ryttaren ska upp kl halv 6 och tävla men Ryttaren sitter och hänger vid datorn och vill inte lägga sig. Det är bäst att du tar tag i det där. ;)

jepps fyller boxen med extra halm och lite luktegott så att ryttaren är fräsch dagen efter, men åter till samtalsämnet....någon borde väl veta/tycka vilket schabrak som borde passa damen?

jepps fyller boxen med extra halm och lite luktegott så att ryttaren är fräsch dagen efter, men åter till samtalsämnet....någon borde väl veta/tycka vilket schabrak som borde passa damen?

Vitt med passpoal om du gillar ngn speciell färg,stilig häst du har för övrigt!

hmm eftersom man typ "måste" ha vitt i dressyr så vill jag inte ha vitt i hoppningen utanvill spela ut i lite färg matchningar där men tack för din åsikt iaf:D

Det blir svårt ,då får jordgubben fläta ryttaren också med sina superfina knoppar:D

Är det svart läder som gäller både sadel o träns?
Beige med passpoal i vitt o kantband i svart eller brunt om sadeln är brun.Finns många snygga nyanser brun/beige .Annars föredrar jag vitt men det ville du ju inte ha. Tycker Loffsan klär bäst i ljusa färger.

Om ryttarens kavaj är brun så skulle det vara jättesnyggt med creamfärgat/brunt schabrak! Du kan skratta dig lycklig som har en brun häst, det går med de flesta färgerna till dem! :)

japps allt läder är svart, är så inne på grönt eller blått men det går inte riktigt ihop med ryttarens kavaj....ska titta lite på beige....ngt förslag på vilket märke det ska vara på schabraket? Mias kanske?

Mias har väldigt snygga beige/creme . Tycker grönt och blått är för vardagsaktigt.

Vad har du för färg på sadeln ryttaren ska tävla hoppning i? Är sadeln svart och ryttarens kavaj brun skulle det vara snyggt med ett schabrack som matchar ryttarens kavaj och likaså sennskydd. Matcha är alltid fint. Annars kommer man lätt undan med ett vitt schabrack :angel:

Grått fungerar alltid och till alla färger. Det tycker jag du ska satsa på!

Liknande trådar

X
Utrustning Hej! På lördag är det dags för GBG horse show och då ska jag få en ny kavaj av min mormor och morfar. Jag skulle vilja ha en marinblå...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Xela
·
W
Utrustning Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana: Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: wingil
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett täcke att använda som tävlingstäcke. Jag gillar Equiline´s marina med kantfläta som finns i lite olika...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: nanni
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar