Sv: Min Collie attackerade min pappas tjejs Toy pudel?
Jag vet inte hur mycket "ordning och reda" ni har inomhus. Jag hade en gång en inneboende hund i 2 veckor, jag hade alltså 2 jämngamla tikar med temperament som skulle samsas. Hemmahunden tyckte, helt naturligt kanske, att hon skulle bestämma allt, så det var henne jag fick ha under uppsikt. Bort med allt som de kunde vara konkurrenter om och strikta regler. Inget lekande med saker inomhus och minsta tendens till påhopp som min hund gjorde stoppades omedelbart. När de 2 veckorna var till ända kom de riktigt bra överens.
Så som de andra skrivit ta hjälp av någon.
Det är inte alls så att jag inte lyssnar eller tar mig till vad ni säger! Jag vill bara ha ANDRA lösningar på problemet och om det finns några hjälpmedel så att man kan ha min hund tillsammans med denna hunden utan att man ska behöva göra sig av med varken min hund eller pudeln om pappas tjej flyttar hem till oss! Jag vill veta om dett finns någonting man kan göra, för leksakerna skulle min hund aldrig kunna ha framme fall hundarna skulle bo under samma tak!? Fall ni vet någonting man kan göra, så att pudeln kanske får högre rang än min hund och hur man gör det.
Maten går väl att lösa, men om det är någon som har tappat något på marken, då kan det också hända.. så det handlar ju inte bara om mat hon får i sin skål, eller överhuvudtaget mat hon får...
Jag vet inte hur mycket "ordning och reda" ni har inomhus. Jag hade en gång en inneboende hund i 2 veckor, jag hade alltså 2 jämngamla tikar med temperament som skulle samsas. Hemmahunden tyckte, helt naturligt kanske, att hon skulle bestämma allt, så det var henne jag fick ha under uppsikt. Bort med allt som de kunde vara konkurrenter om och strikta regler. Inget lekande med saker inomhus och minsta tendens till påhopp som min hund gjorde stoppades omedelbart. När de 2 veckorna var till ända kom de riktigt bra överens.
Så som de andra skrivit ta hjälp av någon.