Min bästa vän är nu borta

lakrits

Trådstartare
Nu ska jag skriva min första snyfttråd......:crazy:

I dag dog min allra bästa vän....
Vår blandras tik Mopsy, 15 år gammal.
Hon har funnits i vår familj sedan hon var 8 veckor gammal och har bott här på gården i hela sitt liv.

Hon har varit med mig överallt...i stan..hos mina vänner...i stallet.
Hon älskade att vara ute på gården och ute hos djuren i ladugården.
Hon har varit surrogatmamma åt mammalösa kattungar, barnvakt åt mina småsyskon - där hon var, var barnen.
En utomordentlig vakthund som passade upp på alla i familjen.

Trots att hon var hela vår familjs hund så hade jag och hon något speciellt. Hon tydde sig åt mig och behövde hon hjälp vände hon sig till mig.
När jag bildade egen familj bodde hon kvar här på gården men var alltid lika glad när man kom.
För två år sedan flyttade jag och min familj till ett av gårdens boningshus och det gjorde henne överlycklig. Hon kom hit ofta och hälsade på samt lekte med våra hundar.
När jag arbetade med djuren här på gården kom hon och satt och väntade på mig på både morgon och kväll vid grinden tills jag kom ut.
Ibland satt hon ett par timmar och väntade.
Trots hennes ålder hoppade och skuttade hon varje gång.

Det sista året har hon varit döv och synen har inte varit den bästa men annars har hon varit fullt frisk i hela sitt liv. Hon hade utan tvekan levt ett år eller två till.
Idag blev hon påkörd av en lastbil som var här och lämnade diesel.
Antagligen märkte hon inte att lastbilen backade och sedan var allt slut. Hon dog på en gång.
Det är sorgligt att det skulle ske genom en olycka...

Tänker på dig gumman och du kommer alltid finnas i mitt hjärta...:love:

En lugn och fridfull plats i vår trädgård kommer du nu att få vila på.
 
Sv: Min bästa vän är nu borta

Vad sorgligt....:cry: Skickar tröstkramar
 
Sv: Min bästa vän är nu borta

Men usch då...:cry:
Det där var jag också rädd för med min gammeltik, tog alltid in henne när det kom traktorer o sånt för hon hörde ju så dåligt.....sorgligt är det ...kramar från martha
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp