Min Älskade Vän gick bort igår.

Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Men usch!
Jag miste min hund i en olycka i somras, när vi hittade henne såg hon ut som hon sov också, men man såg på ögonen att hon inte var där. Det värsta är att man inte fick säga hejdå. :(

Ja så kände jag också. Han var liksom inte kvar. Man fick inte säga hej då som man har möjlighet till annars när man får låta sin kära vän somna in.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Ja det är jättehemskt. Och tänka på att vovven dog själv liksom. Fast med din måste det ha gått fort iaf, han led inte.
Vi hittade inte min förrän efter 30-45 min (hade ingen tidsuppfattning då men på ett ungefär) efter själva olyckan och gubben som hittade henne sa att hon kippade efter andan, men när han vände sig om och tittade igen var hon död.
Jag går nästan sönder inombords när jag tänker på att jag inte var där för henne i hennes svåraste stund.. :(
Det är ju en helt annan sak om hunden är sjuk eller gammal och man avlivar. Då kan man säga hejdå och veta att den får det bättre.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Ja det är jättehemskt. Och tänka på att vovven dog själv liksom. Fast med din måste det ha gått fort iaf, han led inte.
Vi hittade inte min förrän efter 30-45 min (hade ingen tidsuppfattning då men på ett ungefär) efter själva olyckan och gubben som hittade henne sa att hon kippade efter andan, men när han vände sig om och tittade igen var hon död.
Jag går nästan sönder inombords när jag tänker på att jag inte var där för henne i hennes svåraste stund.. :(
Det är ju en helt annan sak om hunden är sjuk eller gammal och man avlivar. Då kan man säga hejdå och veta att den får det bättre.

Ja för min älskade lille kille gick det fort var över på en sekund enligt veterinären. Vad fruktansvärt med din hund. Vad hände? Var det länge sedan? Har du orkat skaffa en ny hund? Inte för att ersätta utan för att fylla tomrummet. Vi tänker skaffa en ny för att det är så tomt för oss och för vår andra hund. En greyhoundtik på 8 år.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

nej fy vad hemskt :(

smart ide att skaffa en till hund, om ni känner så!
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

urch...skicka en tröst kram...
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

När vår Lhasa Apsotik avled utan föraning skickade vi henne på obduktion o vi fick svar efter ca 2 veckor, tyckte det gick ganska snabbt.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Usch vad hemskt. Som tur var så led han inte.
Skriv gärna sen vad det var som hänt honom..
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Hon var med mig på körtur som hon varit typ 100 ggr..
Sprang bakom oss. Så skulle vi över vägen och jag gick ur vagnen för att koppla henne, då blir hästen rädd för nåt, rycker till och drar, jag hängde efter i tömmarna och hunden med i kopplet. Sen tappade jag tömmarna och såg hästen försvinna i fullt sken bakom kröken med hunden ylandes, hängandes vid hjulet (hon fastnade i kopplet).

Det är det värsta jag har varit med om.

Vi hittade varken häst eller hund på länge. Hittade hästen först, han var oskadd utom ett rejält tramp på ena fram. Glömmer aldrig synen när jag tittade ner mot hjulet, för där hängde det som var kvar av kopplet och hjulet var helt blodigt. Men det är skönt att det inte var hon som hängde där.

Så letade vi och letade, det var en gubbe som hittade henne. Hon var död när jag kom dit, kopplet satt stenhårt runt halsen och hade gått av. Måste ha vart en väldig kraft för hon hade kedja, det var den som var av, inte själva kopplet som var av nylon.
Jag kände igenom henne och hon var hel, hon var lite blodig på ena tassen och i munnen men annars var hon inte "trasig" och det känns skönt att veta. Jag bara hoppas att hon förlorade medvetandet fort och inte led så mkt men det värsta är att hon dog i panik och rädsla, jag kunde inte hjälpa henne trots att jag sprang som en galning efter hästen.. Det här hände 22/7 -06 och mitt liv har verkligen förändrats sen dess, jag tänker numera på tiden som före och efter olyckan. :(

Jag har skaffat ny hund, det gjorde jag i slutet av september, mest för att fylla tomrummet liksom, ingen kommer ta förra hundens plats nånsin, men det var verkligen jättesvårt utan en hund i huset. Och lite lättare har det blivit, jag är fortfarande väldigt ledsen och kommer alltid vara ledsen över det som hände, men hon är med mig i mitt hjärta, den nya hunden hjälper mig att inte grubbla så mkt.. samtidigt kan jag ibland sakna förra hunden så mkt att det gör ont, och känna det som att jag inte vill ha nån annan hund nånsin. Men det är bara när det gör så himla ont som det känns så. Det är ju inte nya hundens fel.
 
Senast ändrad:
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Hon var med mig på körtur som hon varit typ 100 ggr..
Sprang bakom oss. Så skulle vi över vägen och jag gick ur vagnen för att koppla henne, då blir hästen rädd för nåt, rycker till och drar, jag hängde efter i tömmarna och hunden med i kopplet. Sen tappade jag tömmarna och såg hästen försvinna i fullt sken bakom kröken med hunden ylandes, hängandes vid hjulet (hon fastnade i kopplet).

Det är det värsta jag har varit med om.

Vi hittade varken häst eller hund på länge. Hittade hästen först, han var oskadd utom ett rejält tramp på ena fram. Glömmer aldrig synen när jag tittade ner mot hjulet, för där hängde det som var kvar av kopplet och hjulet var helt blodigt. Men det är skönt att det inte var hon som hängde där.

Så letade vi och letade, det var en gubbe som hittade henne. Hon var död när jag kom dit, kopplet satt stenhårt runt halsen och hade gått av. Måste ha vart en väldig kraft för hon hade kedja, det var den som var av, inte själva kopplet som var av nylon.
Jag kände igenom henne och hon var hel, hon var lite blodig på ena tassen och i munnen men annars var hon inte "trasig" och det känns skönt att veta. Jag bara hoppas att hon förlorade medvetandet fort och inte led så mkt men det värsta är att hon dog i panik och rädsla, jag kunde inte hjälpa henne trots att jag sprang som en galning efter hästen.. Det här hände 22/7 -06 och mitt liv har verkligen förändrats sen dess, jag tänker numera på tiden som före och efter olyckan. :(

Jag har skaffat ny hund, det gjorde jag i slutet av september, mest för att fylla tomrummet liksom, ingen kommer ta förra hundens plats nånsin, men det var verkligen jättesvårt utan en hund i huset. Och lite lättare har det blivit, jag är fortfarande väldigt ledsen och kommer alltid vara ledsen över det som hände, men hon är med mig i mitt hjärta, den nya hunden hjälper mig att inte grubbla så mkt.. samtidigt kan jag ibland sakna förra hunden så mkt att det gör ont, och känna det som att jag inte vill ha nån annan hund nånsin. Men det är bara när det gör så himla ont som det känns så. Det är ju inte nya hundens fel.
Vad fruktansvärt hemskt. Vad ledsen jag blir. Min älskade Morritz dog ju så snabbt. Smärtan går aldrig över. Han kommer alltid ha en plats i mítt hjärta. Vi ska också skaffa ny hund. Ev en tik från Italien.
Tröstkramar till dig.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Tack, detsamma.. det är alltid jobbigt att förlora ett djur och att sen förlora på det sättet är helt fruktansvärt. Och din som var så ung med hela livet framför sig. :(
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Åh vilken fin länk... gråter massor nu.
Tog bort min älskade vän för snart ett år sedan, efter 14 år tillsammans. Den dagen förändrade verkligen mitt liv. Saknar honom så.

Det är inte lätt att förlora en vän.
Massor av tröstkramar till dig!
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Idag fick jag svar på obduktionen. Min älskade Morritz hade kulltat och dött av en skallskada. Han dog ögonblickligen. Saknar honom så.
Kommer aldrig glömma min älskade vän. Han kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

Åh vilken fin länk... gråter massor nu.
Tog bort min älskade vän för snart ett år sedan, efter 14 år tillsammans. Den dagen förändrade verkligen mitt liv. Saknar honom så.

Det är inte lätt att förlora en vän.
Massor av tröstkramar till dig!

Tack så mycket. Det är hemskt att ta bort sin hund. Varje gång känner man aldrig mer en hund. Då har det varit tur att jag alltid har haft två. En hund ger så mycket till oss. Kommer aldrig kunna vara utan hund.
 
Sv: Min Älskade Vän gick bort igår.

När vår Lhasa Apsotik avled utan föraning skickade vi henne på obduktion o vi fick svar efter ca 2 veckor, tyckte det gick ganska snabbt.

Vad hände med din lilla tik? Jag fick också svar ganska fort. Men enligt en god vän så beror det nog på hur mycket undersökningar dom måste göra innan dom hittar orsaken. Skönt ivarjefall att få reda på vad som hänt. Inte behöva gå och undra.
 

Liknande trådar

Gnägg Fick ta bort min älskade vän i förmiddags :cry: det känns så tomt. I 22 år fanns hon där. Hon har varit dålig sen i fredags och nu gick...
2
Svar
25
· Visningar
3 070
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 280
Senast: LevelSkin
·
Katthälsa Mitt hjärta blöder, det känns som om jag bara är halv. Zizzo, min högt älskade katt fick igår urinsten. Med en sen tidigare lång...
2
Svar
21
· Visningar
4 142
Senast: Jen80
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 794
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp