Hon var med mig på körtur som hon varit typ 100 ggr..
Sprang bakom oss. Så skulle vi över vägen och jag gick ur vagnen för att koppla henne, då blir hästen rädd för nåt, rycker till och drar, jag hängde efter i tömmarna och hunden med i kopplet. Sen tappade jag tömmarna och såg hästen försvinna i fullt sken bakom kröken med hunden ylandes, hängandes vid hjulet (hon fastnade i kopplet).
Det är det värsta jag har varit med om.
Vi hittade varken häst eller hund på länge. Hittade hästen först, han var oskadd utom ett rejält tramp på ena fram. Glömmer aldrig synen när jag tittade ner mot hjulet, för där hängde det som var kvar av kopplet och hjulet var helt blodigt. Men det är skönt att det inte var hon som hängde där.
Så letade vi och letade, det var en gubbe som hittade henne. Hon var död när jag kom dit, kopplet satt stenhårt runt halsen och hade gått av. Måste ha vart en väldig kraft för hon hade kedja, det var den som var av, inte själva kopplet som var av nylon.
Jag kände igenom henne och hon var hel, hon var lite blodig på ena tassen och i munnen men annars var hon inte "trasig" och det känns skönt att veta. Jag bara hoppas att hon förlorade medvetandet fort och inte led så mkt men det värsta är att hon dog i panik och rädsla, jag kunde inte hjälpa henne trots att jag sprang som en galning efter hästen.. Det här hände 22/7 -06 och mitt liv har verkligen förändrats sen dess, jag tänker numera på tiden som före och efter olyckan.
Jag har skaffat ny hund, det gjorde jag i slutet av september, mest för att fylla tomrummet liksom, ingen kommer ta förra hundens plats nånsin, men det var verkligen jättesvårt utan en hund i huset. Och lite lättare har det blivit, jag är fortfarande väldigt ledsen och kommer alltid vara ledsen över det som hände, men hon är med mig i mitt hjärta, den nya hunden hjälper mig att inte grubbla så mkt.. samtidigt kan jag ibland sakna förra hunden så mkt att det gör ont, och känna det som att jag inte vill ha nån annan hund nånsin. Men det är bara när det gör så himla ont som det känns så. Det är ju inte nya hundens fel.