Och påpekar gång på gång, att ngt förbud att ta ut mer inte existerar. Att du naturligtvis får skatta för överskottet, vi har ju tidigare påtalat att man ska vara ärlig.Är det inte lite onödigt att vara så dryg? Vi har redan fått veta via driva eget hur resekostnader ska bokföras och att det är de kostnader utöver de 18, 50 per mil som ska skattas för. Det tolkar jag som att de 18,50 som jag gör avdrag för i deklarationen inte får tas ut även från kund. Visst, jag kan ha gjort fel tolkning, men det är i alla fall så jag har uppfattat saken och som skatteverkets handläggare också har påpekat i samband med granskning. Vem tror du jag lyssnar på? Någon anonym dryg typ på Buke eller handläggaren på skatteverket?
Så om drygheten ligger i den som klämde det eller den som blir skylld för det kan man ju fråga sig.
Och för att ytterliga dryga till det. Diskussionen rörde från början om att en företagare inte fick ta mer än 18 kr milen i ersättning för att köra. Vilket jag åtskilliga gånger pekat på att det var fel, Jag frågade efter källa, och det enda du gjorde var att länka till en källa som bekräftade min ståndpunkt. Att jag påpekade detta känns naturligtvis surt så då är jag väl riktigt dryg då