Sv: Migrän?
Jag har ungefär samma sak fast på vänster sida. Men hos mej är det en muskel på vänstersidan av halsen som blir stenhård Enda som hjälper är att sova och ta det lugnt. Värme och mat är också ett krav för att inte få igång huvudvärken igen.
Men det kan bli så illa att jag spyr, inte ser med vänster öga och har så inte att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Ts
Bättre att kolla upp vad det kan vara och få svar. Alltid bättre när man vet.
När jag får attacker börjar det som huvudvärk i bakhuvudet, sen flyttar det sig gradvis till höger sida och ned mot höger öga tills det känns som att jag vill gräva ut ögat med en sked för det gör så ont, får även synrubbingar på det ögat. Denna smärta sitter i så länge jag är vaken, så får jag det på morgonen kan det lätt sitta i hela dagen. Värktabletter kan ta bort udden av smärtan men den finns ändå kvar där. Tar jag inte mängder med värktabletter är hela min dag förstörd, kan inte fungera normalt. Får iaf minst en attack per vecka och händer att jag får gå hem från jobbet när jag inte lyckas stoppa anfallet.
Jag har ungefär samma sak fast på vänster sida. Men hos mej är det en muskel på vänstersidan av halsen som blir stenhård Enda som hjälper är att sova och ta det lugnt. Värme och mat är också ett krav för att inte få igång huvudvärken igen.
Men det kan bli så illa att jag spyr, inte ser med vänster öga och har så inte att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Ts
Bättre att kolla upp vad det kan vara och få svar. Alltid bättre när man vet.