Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, back to business. Jag tittade igenom gårdagens röstning, och det här inlägget skavde igår och skaver än mer idag:
Vi vet nu att KD var god. Sant, hon skrev ett par halvskumma saker igår men som jag påpekade igår inte värre än vanligt. Hedinn vet hur KD brukar skriva. Ändå känner hon sig ganska säker på var hon ska rösta, så säker att hon röstar tidigt och påpekar det, även om hon slänger in att hon visst kan ändra sig. Det känns verkligen inte bra. KD är ofta ett "lätt byte", vilket Hedinn också är medveten om. Att hon ändå inte tar hänsyn till det tycker jag är märkligt - ok om hon hade haft extra info om karamellen genom en sia eller liknande, men uppenbarligen så hade hon inte det. Det är så ruskigt enkelt för en ulv att slänga in en misstanke mot KD tidigt och sedan se om folk hakar på.
Sedan har vi resonemanget mot dramatik, som vi nu vet var missionär. Hedinn teoriar mot dramatik, men det är en typisk svagare teori som ändå ingen skulle rösta efter - ganska typiskt för ulvar som ska alibiteoria mot kollegor utan att för den delen misstänka dem så hårt att någon hakar på teorin och röstar ut dem.
För att sammanfatta: jag tycker att det var konstigt att Hedinn reagerade så starkt på KD. Övriga röster på KD är också misstänkta, men eftersom Hedinn lade grunden till en teori som jag har svårt att se att en god Hedinn skulle rösta efter så är Hedinn min huvudmisstänkta.
Fast jag vet inte om den formuleringen är särskilt konstig alls? Om man reagerar på att rösterna på Paddi trillar in lite för lätt kanske man anar att det kan finnas ulvar där. Alltså vill man rösta någon annanstans men ändå göra skillnad=röstar på en annan som fått några röster. Kanske att det haltar lite, men för att vara förstadagen kan jag inte se problemet. Det fanns många andra spelare med liknande strömmar och formuleringar som du hade kunnat välja, så varför just KD? Jag håller inte med dig om att man inte ska ta hänsyn till hur spelare brukar uttrycka sig - om man vill få ut de onda är det i allra högsta grad viktigt att fundera kring om spelaren bara uttrycker sig lite klumpigt eller om denne har en ulvig baktanke med uttrycket. Det tycker jag inte att du har verkat reflektera kring i den här leken, varken med KD eller med dramatik, vilket får mig att undra om du inte letar efter teorier mot spelare snanare än att leta efter ulvar.
Och som sagt, din tidiga röst skaver. Jag har väldigt svårt att förstå att du valde att rösta tidigt efter en så svag teori, i stället för att vänta och se om diskussionerna skulle leda till något starkare. Känslan jag får är att du ville att spelare (kanske främst de nya?) skulle haka på.
Jag måste tyvärr rösta tidigt idag - det var inte min helg för att hinna leka heller. Om jag är kvar imorgon kommer jag att bli mer aktiv. Förhoppningsvis kan jag titta in från tåget efter åtta, men vi får se. Därför röstar jag efter det jag har hittat som sticker ut mest, nämligen Hedinns röstande och förklaringar till rösten.
Vira röstar på Hedinn.
Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden....
Är det förflyttning av fokus du försöker dig på?
Helt plötsligt inser jag att det ju faktiskt finns en chans att inte åka idag.
Paddington ändrar röst till Soffiproppi eftersom jag tycker LV mfl har en poäng i sina teorier och som LV skriver om nu Soffiproppi är misstänksam mot Habinas teori - varför rösta på samma person som denne.
Paddington -> Soffi (Asko först) - Karamell - Habina
Jag hade AskoII som låg snäppet efter Habina, men eftersom hon inte varit aktiv idag så hade jag inget mer att gå på. Sedan baserade jag mycket av mina tankar utifrån dina citat, så jag vet inte om jag ska känna mig grundlurad. Isf gjorde du det bra
Nu känner jag mig dessutom grundlurad av Paddington eftersom jag gick en del efter hennes tankar på Habina, och hade det inte varit för dom så hade jag röstat på AskoII igen men hon var aldrig aktiv idag så jag hade inte mer att gå på.
Jag skrev fel. Jag menade: Är Padd ond och vet Asko om detta dvs är Asko god. Eller är Padd god och vet Asko om detta dvs är Asko ond.
Det är lika underligt. Det som avgör är om du är ond eller god. Kan du vara så söt och tala om hur det ligger till för mig så slipper jag få sånt huvudbry med var jag ska placera folk?
Paddan har ju också bara röstat ut goda. Och gjorde en sen röständring - vilket skulle kunna försvaras med "så skulle en ulv ALDRIG göra". Men precis så gjorde t.ex. Niyama i förra leken och hon visade sig vara ond. Dessutom var det ju en guldchans för Paddan att rädda sig själv.
Kan kanske vara med Dramatik som med mig. Jag har tid att skumma tråden ibland, men så länge det inte finns något att svara på så låter man bli. Jag skrivet på mobilen och det tar evigheter.
Är det förflyttning av fokus du försöker dig på?
Habina frågar visserligen med en smiley men Paddi svarade inte på det.
Skulle jag blivit käkad redan första natten också?
Nämen för i hela håvete! Vilken otur jag hade. samma natt som hon får extra käk så blir hon god! Helvete, helvete.... *muttrar hur grymt livet kan vara*.
Sorry onda, min och TLV's gemensamma insats förlorade oss spelet.