Sv: Midvinterblot (varulvslek)
halvt KL
Jag har precis sakta men säkert tagit mig igenom hela leken (vilket tog mer än en timme, jösses!

) och en person jag reagerat på är
Ottilia
Det är så himla svårt att få grepp om alla tycker jag.. har läst och läst men tycker allt svajar fram och tillbaka hela tiden..
Har kollat lite extra på hur Dramatik och hur denne har röstat ihop med vilka som röstat likadant som Dramatik. Tycker att Paddington på ett bra sätt summerar hur Habina Dramatik vilket ger en del misstankar. Samtidigt så är Paddington i mina ögon en duktig spelare och verkar vara duktig på att skapa teorier och då blir jag lite lätt för att blir lurad till att rösta ut någon god.
Tidigare ville Dramatik inte hoppa på tåget mot Paddington, vilket jag förut tog fasta på då jag tyckte det var konstigt av karamelldrottningen 1 att reagera mot och sedan göra samma sak senare. Nu tycker jag att den misstanken kanske är mer befogad nu när man vet att Dramatik var en ulv, men man kan aldrig säga säkert..
Måste till stallet och hade hoppats på att lite mer skulle hända under dagen... har inte blivit så mycket klokare av att läsa tråden om och om igen..
Jag citerar inte om sådant som MM och paddington redan gjort så bra. Så med stöd av deras citat och det faktum att Habina verkar snurra in sig i formuleringar och beskyddande av Dramatik så röstar jag på Habina.
Ottilia röstar på Habina
Hur Habina Dramatik vadå?
I övrigt tycker jag att Ottilia verkar haka på andras funderingar. Ottilia lade första rösten på Habina, men eftersom det till stor del grundas på andras misstankar (se sista raden i citatet). Habina var ju en ganska lätt person att rösta ut, och var nog ett gyllene tillfälle även för ulvarna att komma på bra teorier och haka på i det drev som blev. Därför blir jag lite paranoid och känner att det var så pass lätt att det mycket väl kan gömma sig en ulv redan bland förstarösterna
Jag är väl kanske paranoid men det i kombination med den dåligt underbyggda rösten på KD, som dessutom lades sist och precis innan DL:
Jag röstar på Karamelldrottningen därför att hon i första röstningen röstar på Soffipropp1. Hon röstar ganska sent men ändå när Soffipropp1 redan har några röster på sig. Tycker det luktar lite ulv som försöker skaffa sig ett alibi utifall Paddington lynchas. Hon säger dessutom (inlägg 192) att hon trodde att Paddington skulle ryka. Då luktar rösten på Soffipropp1 verkligen som en alibiröst.
Hon hintar dessutom att drottningen borde bli missionär, tror hon kanske försöker flirta till sig en till kollega. Tycker också att hennes misstanke om Dramatik som inte vill rösta på Paddington är något svag, Dramatik har ändå en god poäng att det är lätt att fastna i ett drev första dagen..
Teorin är både undermålig och skum, vilket folk redan reagerat på. I första lynchen röstade Ottilia inte öht och i övriga leken har hon smugit under radarn otroligt mycket (enligt statistiken bara bidragit med 8 inlägg). Så att hon inte fått mer blickar på sig förvånar mig. Kan i och för sig bero på den lilla aktivitet.
Jag tycker i alla fall att Ottilia kommer undan med för mycket och finner det väldigt suspekt med teorierna i kombination med röststatistiken
Skulle förstås kunna förklaras med inaktivitet, men det finns alltid "å ena sidan, å andra sidan" och jag har en allt för stor tendens att snöa in på sådant
Kort sagt: Det ovan i samband med statistiken som bland annat Paddi lade upp nu senast (#429) gör ju att jag vill hålla lite koll på Ottilia...