Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Det är så himla svårt att få grepp om alla tycker jag.. har läst och läst men tycker allt svajar fram och tillbaka hela tiden..

Har kollat lite extra på hur Dramatik och hur denne har röstat ihop med vilka som röstat likadant som Dramatik. Tycker att Paddington på ett bra sätt summerar hur Habina Dramatik vilket ger en del misstankar. Samtidigt så är Paddington i mina ögon en duktig spelare och verkar vara duktig på att skapa teorier och då blir jag lite lätt för att blir lurad till att rösta ut någon god.

Tidigare ville Dramatik inte hoppa på tåget mot Paddington, vilket jag förut tog fasta på då jag tyckte det var konstigt av karamelldrottningen 1 att reagera mot och sedan göra samma sak senare. Nu tycker jag att den misstanken kanske är mer befogad nu när man vet att Dramatik var en ulv, men man kan aldrig säga säkert..

Måste till stallet och hade hoppats på att lite mer skulle hända under dagen... har inte blivit så mycket klokare av att läsa tråden om och om igen..

Jag citerar inte om sådant som MM och paddington redan gjort så bra. Så med stöd av deras citat och det faktum att Habina verkar snurra in sig i formuleringar och beskyddande av Dramatik så röstar jag på Habina.

Ottilia röstar på Habina

Information!

Lillelorden har just meddelat att hon tyvärr är sjuk och inte kan fortsätta att spela. Eftersom Lorden har röstat vid alla DL och övriga spelare alltså har haft möjlighet att "tycka" om henne, gör jag ett försök att ersätta rollen trots att vi snart är framme vid DL3. Om någon läser och är sugen - säg till.

Jag blir lite misstänksam mot spelare som kastar ur sig ogrundade anklagelser så tidigt i leken på så många olika spelare och utan riktig substans samtidigt som samma spelare ser till att i det närmaste hålla en spelare åt det goda hållet från dag1 även det utan särskild grund. Nu när vi vet att Dramatik var ond så får det mig att undra om hon försökt hålla en kollega om ryggen hela leken speciellt som hon baserade rösten på mig (första rösten på mig dag1) på mitt inlägg där jag undrade om Dramatik smög i bakgrunden eftersom hon inte visat sig på väldigt länge i tråden och så fort ngn skrev hennes namn besvarade hon det inlägget...

Nä, det är bara att inse att min magkänsla inte hjälper mig öht. Nu har jag haft fel om flera spelare och mest irriterad på mig själv blev jag över Dramatik. Trodde hon var god, men nu får jag tänka helt om. :banghead:

Usch, nu känner jag mig stressad. Måste rösta nu, då jag är borta resten av kvällen. Samtidigt känner jag att jag skulle behövt läsa igenom tråden lite noggrannare för att kunna rösta på någon vettig.

Men nu får det bli så här. Ottilia missade första röstningen och röstade sedan sist på goda Karamelldrottningen. Känns ulvigt, även om det finns fler som röstade på Karamelldrottningen (Paddington, Hedinn, Lillelorden). Någon utav dessa borde vara onda, frågan är vem/vilka.

Känns inte bra att rösta på så svaga teorier, men det får ni tyvärr stå ut med. Om jag inte blir käkad i natt så skall jag sätta mig ned och grubbla lite mer imorgon.

Habina röstar på Ottilia.

Vi vet nu att KD var god. Sant, hon skrev ett par halvskumma saker igår men som jag påpekade igår inte värre än vanligt. Hedinn vet hur KD brukar skriva. Ändå känner hon sig ganska säker på var hon ska rösta, så säker att hon röstar tidigt och påpekar det, även om hon slänger in att hon visst kan ändra sig. Det känns verkligen inte bra. KD är ofta ett "lätt byte", vilket Hedinn också är medveten om. Att hon ändå inte tar hänsyn till det tycker jag är märkligt - ok om hon hade haft extra info om karamellen genom en sia eller liknande, men uppenbarligen så hade hon inte det. Det är så ruskigt enkelt för en ulv att slänga in en misstanke mot KD tidigt och sedan se om folk hakar på.

Jag reagerade också på det. Funderade ett kort tag på om Hedinn kunnat sia KD som ond, men den tanken kändes för vag för att följa. Nu vet vi att hon inte kan ha gjort det, och då känns inlägget klart märkligt.

Jag kommer att rösta nu rätt omgående. Det finnsegentligen två vars röst skulle hamna men en som stack ut något extra igår. Och nej det handlar inte om att mitt "alter ego" blev utröstad. Utan snarare motivering. Eller bristen på saklig motivering som fick KD att framstå som hintar om drottningen. Vilket ju inte stämde ett dugg och hur jag än vrider på det så går det inte ihop. Visst hon var stressad men hade kunnat iaf skriva en kort och riktig motivering än att hitta på nått. Väldigt mkt stömröst när man uppenbarligen inte vet vem man röstar på.

Och som förtydligande har jag skrivit mig själv i tredje person men det är för att den karamell redan åkt ut och blir förvirrande att skriva i jagform då. Hoppas alla är ok med det :).

Karamelldrottningen röstar på Ottila

Nu har jag gått igenom Asko. Finner dennes röstmotivering på mig dag1 lite skum – ungefär som jag skulle ändra mig om BOP:ar beroende på vilken lek det är och till nästa lek ändrar jag mig tillbaka igen? Och jag skulle nog inte kalla mitt inlägg om Dramatik för en teori utan mer av ett noterande första dagen.

Jisses vad svårt, vet inte om jag hinner rösta innan kl 19 nu så jag läser igenom tråden och skriver ned de minsta misstankar jag kan få tag på :p

Paddington skrev att hen har ändrat sig i fråga om bop:ar första dagen, frågan är om hen ändrat sig mellan lekarna eller ändrat sig i den här leken? Sen i inlägg 69 skriver hen en liten teori(?) som påminner mig om Viras teori om hur mycket aktiva folk är, men hen har inte kommenterat Viras teori trots (eller kanske pga?) likheten.

Och Vira röstade med en kanske märklig teori tycker de flesta verkar det som men jag tyckte att den inte var så märklig med tanke på hur svårt det är att försöka hitta en bra teori så här i början.

AskoII röstar på Paddington

Jag tänkte faktiskt på samma sak där angående TL :D
*kl*
Jag la min röst på Paddington innan jag hann se Habinas röst och nu har två röster på samma person dykt upp - känns lite skumt och inte så jättebra även om jag förstår att någon måste ju åka ut till slut O_o

Intressant. En fundering som dök upp hos mig är ju att om du nu tänkte samma sak om TLV som Dramatik - varför skrev du inte det i ditt teori-inlägg? I det tog du bara upp mig och Vira.
Ja, någon måste åka ut - men är det inte viktigare att försöka hitta någon som är ond än att någon "vem som helst" åker ut??
Paddington röstar på Asko eftersom jag finner detta mest iögonfallande idag.

Jag skäms men måste erkänna att jag tänkte att det verkade för futtigt och när jag tittade igenom mitt inlägg så hade jag glömt det :o
Ja det är självklart, men jag kan inte hitta några egna teorier mot någon annan :(
Och jag måste säga att detta känns kanske lite som en desperat röstning (fast det gör man nog även som god) från en missionär :cautious:

Det jag tycker också är intressant också är att Asko tycker att min röst på denne är en desperat röst(?) Hade det varit en desperat röst så hade jag väl röstat på någon av de andra som redan hade en röst mot sig för att försöka dra igång någon form av drev? Verkar inte som om denne inser att det var Asko själv jag tyckte var mest misstänkt med sin motivering och därför röstade jag på denne

Sedan i inlägg #164 tycker Asko att Bumpos röst på mumorsan och karamellens på soffiproppi så svaga dag1 så att det är värt att hålla ögonen på dem framöver. Jag tror själv inte att någons röst DL1 var särskilt väl underbyggd. Dock när det är dags för röstning dag2 – så har denne glömt bort att hålla ögonen på bumpo och soffipropp(?) Så varför tycker Asko att det är värt att hålla ögonen öppna. Denne nämner sedan inte några teorier om dessa längre fram heller. Asko besvarar inte heller Lillelordens fråga om varför just bumpos röst är betydligt svagare än någon annans.

Cirkus nämnde något tidigare om att LilleLordens röst var den avgörande rösten vilket fick mig att undra om det inte kunde vara en bra alibiröst - men å andra sidan så var ju SP1 god så det skulle ju bli en dålig alibiröst...

Äsch, jag vet inte. Jag hade tänkt att jag skulle hinna läsa igenom allt jag har missat men nu känner jag att jag bara stressläser om jag försöker och missar saker som kan vara viktiga. Om jag ens får syn på dem :crazy:

Jag såg dock att det har varit lite diskussioner om paddis sista ändring, om det skulle vara något som en ond/god skulle göra med lite blandade resultat. Och jag tyckte att hennes röst på mig, efter min på henne, var lite konstig då jag tror att jag skulle hellre försöka hitta någon som jag har starkare teorier om.
Så ... i rädsla för att missa dl:en så röstar jag nu.
AskoII röstar på Paddington

Återigen tar Asko upp att jag borde ha röstat på någon annan? Varför skulle jag göra det om det var denne jag misstänkte mest?

När jag nu läser Askos inlägg inser jag att det inte är så mycket teorier egentligen. Känns väldigt mycket som denne inte anstränger sig för att leta och ”lära känna” alla spelare vilket får mig att fundera över vilken sida denne egentligen står på. Och att denne inte heller funderar över vad den ändrade rösten egentligen kan innebära - lite grann som mumorsan som väljer att inte se alla möjliga anledningar till röständringen..

Jag fortsätter m mitt teoriande från i förmiddags..

Har kikat lite på Habina och det känns lite som om hon gjort väldigt mycket för att godförklara Dramatik, samtidigt som hon slänger ur sig flera namn som potentiella ulvar – där vi nu vet exempelvis att Karamellen1 var god.

Här på slutet får man intrycket av att hon kanske kan tro att Dramatik inte är god men ändå baserar hon rösten på TLV utifrån vad Dramatik skrivit.

Jag blir lite misstänksam mot spelare som kastar ur sig ogrundade anklagelser så tidigt i leken på så många olika spelare och utan riktig substans samtidigt som samma spelare ser till att i det närmaste hålla en spelare åt det goda hållet från dag1 även det utan särskild grund. Nu när vi vet att Dramatik var ond så får det mig att undra om hon försökt hålla en kollega om ryggen hela leken speciellt som hon baserade rösten på mig (första rösten på mig dag1) på mitt inlägg där jag undrade om Dramatik smög i bakgrunden eftersom hon inte visat sig på väldigt länge i tråden och så fort ngn skrev hennes namn besvarade hon det inlägget...

Jag har själv varit inne på att Habina är ulv och försvarat en kollega och här är hennes förklaring till mig. Hon är inte godförklarad i mina ögon.

Jag misstänker Habina och citerar dom inlägg som Paddington och jag gjorde som jag baserar mina misstankar på. Hon har varit väldigt snabb med att försvara Dramatik och det luktar ulv tycker jag. Sedan har hon försökt bortförklara det till mig med en förklaring jag inte riktigt kan tro på. Det är väl ett försök att vilseleda mig.

Så därför, Matmissbrukaren röstar på Habina.

När jag nu läser Askos inlägg inser jag att det inte är så mycket teorier egentligen. Känns väldigt mycket som denne inte anstränger sig för att leta och ”lära känna” alla spelare vilket får mig att fundera över vilken sida denne egentligen står på. Och att denne inte heller funderar över vad den ändrade rösten egentligen kan innebära - lite grann som mumorsan som väljer att inte se alla möjliga anledningar till röständringen..

Lite OT men jag måste erkänna att jag egentligen inte har tid över till leken, det var dumt att anmäla sig när jag visste det men kunde inte låta bli :crazy: Så därför har jag inte kunnat anstränga mig för att leta och "lära känna" alla spelare som du säger. Jag ska försöka nu i fortsättningen men om jag märker att det fortfarande inte funkar så får jag nog hoppa av :(

Nu kommer fortsättningen :)

cirkus och Niyama Skriver mycket men ingenting som gör att jag får en känsla för vilket läger de tillhör. Hmm
Hedinn Röstar på KD två dagar i rad med lite märkliga teorier. Att rösta på en person en gång med märklig teori kan vi alla göra men två gånger? Det luktar ulv här.
Karamelldrottningen I sin nya roll som gamla Bumpo känner jag inte att hon skrivit tillräkligt mycket för att jag ska ha ngt att gå på.
Vira Resonerar på ett sätt som jag köper rakt av. Antingen lurar hon mig grundligt eller så är hon god. Just nu står hon på den goda sidan i min bok iaf.
Lillelorden Har inte varit så aktiv att jag kan göra mig en uppfattning.
Mumorsan Får jag fortfarande en konstig magkänsla av. Jag brukar ju tro att hon är god när hon är ond och tvärtom så jag vågar inte lita helt på min magkänsla men hon står på min lista med ett stort frågetecken.
Paddington Trillar lite under radarn på mig för tillfället. Ond eller god, jag har faktiskt ingen aning längre.
Matmissbrukaren Säger mig inte så mycket just nu. Hon får sättas som neutral.
AskoII Röstar på Padd 2 gånger i rad och det får mig att fundera. Är Padd ond och vet Asko isf om det eller är Padd ond och är Asko rädd för att hon ska avslöja henne?
Soffiproppi Har gått lite under radarn i sin nya roll
Habina Har jag börjat fundera lite på. Precis som Padd skriver så blir hennes beteende lite utstickande nu när vi vet att Dramatik var ond. Det känns som ngn som vill rädda en kompis och övergör det lite nybörjaraktigt.
Ottilia Röstar inte i första Dl och i andra så är hon avgörande för KD:s fall. Jag kan dock inte bestämma mig för om detta är ulvigt eller bara märkligt. Hon har mina ögon på sig iaf.

Dag 1 och 2.

DL1

Vira röstar på cirkus kl 22:15 (torsdag)
Habina röstar på Paddington kl 16:37
AskoII röstar på Paddington kl 16:40
Soffiproppi röstar på Paddington kl 17:17
Matmissbrukaren röstar på Paddington kl 17:30
Dramatik röstar på TLV kl 17:31
Hedinn röstar på karamelldrottningen kl 17:55
Bumpo röstar på mumorsan kl 18:07
Cirkus röstar på Soffiproppi kl 18:11
Paddington röstar på AskoII kl 18:23
Niyama röstar på Paddington kl 18:31
LindgrenV röstar på Soffiproppi kl 18:36
TLV röstar på Soffiproppi kl 18:41
Karamelldrottningen röstar på Soffiproppi kl 18:52
Mumorsan röstar på AskoII kl 18:54
Paddington ändrar till Soffiproppi kl 18:59 (vilket innebär lottning)
Lillelorden röstar på Soffiproppi kl 18:59

Soffiproppi, hirdman(ängel) - lynchas

NattDL1
LindgrenV, tvilling - käkas

DL2
Paddington röstar på Karamelldrottningen kl 16:00
Mumorsan röstar på Paddington kl 16:32
TeamLundVer röstar på LilleLorden kl 17:0
Dramatik röstar på Mumorsan kl 17:40
Hedinn röstar på Karamelldrottningen kl 18:02
MM röstar på AskoII kl 19:15
Karamelldrottningen röstar på Hedinn kl 19:26
Habina röstar på TeamLundVer kl 19:37
Cirkus röstar på TeamLundVer kl 19:46
LilleLorden röstar på karamelldrottningen1 kl 20:34
Niyama röstar på dramatik kl 20:38
Vira röstar på Habina kl 20:41
Asko röstar på paddington kl 20:48
Soffiproppi2 röstar på Mumorsan kl 20:55
TeamLundVer ändrar sin röst till Mumorsan kl 20:55
Ottilia röstar på karamelldrottningen kl 20:59

karamelldrottningen, bybo lynchas

NattDL2
dramatik, missionär käkas

Aktuell röstlista

Vira röstar på Hedinn kl 14:16
Cirkus röstar på AskoII kl 14:21
Ottilia röstar på Habina kl 17:12
Habina röstar på Ottilia kl 18:37
Karamelldrottningen röstar på Ottilia kl 19:32
MM röstar på Habina kl 20:08
TeamLundVer röstar på Hedinn kl 20:25

*kl*

Jag blir lite misstänksam mot rösterna på Habina. Hon är väl ny? Visserligen blir ju även nya spelare ulvar ibland, men jag kan inte se vad hon gjort som är så misstänkt?

Hedinn Röstar på KD två dagar i rad med lite märkliga teorier. Att rösta på en person en gång med märklig teori kan vi alla göra men två gånger? Det luktar ulv här.

AskoII Röstar på Padd 2 gånger i rad och det får mig att fundera. Är Padd ond och vet Asko isf om det eller är Padd ond och är Asko rädd för att hon ska avslöja henne?

Varför är det inte lika underligt att Asko röstar på mig två dgr i rad som att Hedinn röstar två ggr i rad på Karamellen (enda skillnaden är att alla vet att karamellen var god) - men är det inte samma handling i grunden?

och varför kan inte Asko veta att jag är god men försöker kasta misstankar mot mig?

För min del är det att hon i början försvarade Dramatik när hon fick ljuset mot sig och sedan när jag frågade varför så fick jag ingen förklaring jag kan tro på och hon började misstänka rätt så många redan från start för att vara ulvar. Kanske lär det mer självsäkert än vad hon menade det att låta.
Men jag misstänker även AskoII och funderade på att rösta på henne igen men hon har inte skrivit något med substans idag så att jag har kunnat ha mer att gå på tyvärr, så därför hamnar min röst på Habina och inte AskoII.

Jag hade förut kikat på de här inläggen av:

Har kikat lite på Habina och det känns lite som om hon gjort väldigt mycket för att godförklara Dramatik, samtidigt som hon slänger ur sig flera namn som potentiella ulvar – där vi nu vet exempelvis att Karamellen1 var god.

+ MM #378

Även om jag är väl medveten om att jag har röstat på Paddi två gånger förut och att jag lika gärna kan bli lurad av två missionärskollegor nu så tycker jag att det ligger något i deras teorier. Jag har aldrig varit riktigt bra på att komma på några egna teorier utan bedömer hur mycket jag tror att andras teorier kan stämma, vilket såklart kan göra mig blåögd :D

Men som både Paddi och MM tar upp i sina citat så vet vi att dramatik (tack vare en otursam tjuv?) var ond och att Habina försvarade henne, och även om jag kanske lät likadan i förra leken :p så är Habina ny och detta känns detta lite väl inriktat på att dramatik skulle vara god. Speciellt med tanke på att dramatik faktiskt var ond.

Arrrghh, jag är inte bra på sånt här! :arghh:

Jag har inte avfört Paddi från min lista över misstänkta men pga att teorierna låter rimliga med tanke på läget i spelet så röstar jag nu om jag inte hittar något annat innan DL...

AskoII röstar på Habina

Knapp

Jag tycker också att det är lite skumma röster på Habina nu. Jag tycker inte att hon har gjort sig förtjänt för att vara så misstänkt som hon verkar vara.

Hedinn är den som jag reagerat mest på. De röster som hon (än så länge) har lagt har båda varit på KD som var god. Hon fastnade lite där och gick inte vidare, vilket visade sig vara ett "misstag" (inte alls misstag om hon är ond). Hela leken igenom har hon ändå varit vettig i sina resonemang men kanske försvarat personer lite varstans lite för hårt ibland. Jag håller med om att vissa personer här inne nog har missuppfattats av andra spelare och då har hon tagit på sig rollen som "mamma" för att försvara fågelungen. Dock så tycker jag att det är för frekvent för att vara sunt. En av de som hon försvarade var ju också en Missionär (dramatik) så jag vet inte hur mycket jag ska se det som ren godhet att gå in och försvara någon sådär.

Vad jag också inser att nu om Ottilia ryker så ser det verkligen ut som att även jag är missionär eftersom att hon, i senaste röstningen, slängde sig framför och räddade mig från att ryka. Jag undrar om det är så att lyan har insett att Ottilia har för lite tid att leka och då är det bra om den personen ryker och då drar med sig en annan spelare (mig) i fallet. Det är ju bästa situationen, då står det ju "lika" på två DL's.

Jag ska kolla vidare i tråden men än så länge:
Mumorsan röstar på Hedinn

*kl*

Jag tycker det känns för uppenbart att Habina skulle försvarat en ulvkollega och skrivit så om det. Paddington drog upp det, och jag har reagerat på Paddans inlägg sen dag ett (bara att drama var mer misstänkt än henne igår).

Niyama röstar på Paddington

Förlåt men jag blev lite förvirrad - du skrev padd som ond två gånger och jag är inte säker på om du menade så eller om du menade "[...]eller är Asko ond och är Asko rädd att hon ska avslöja henne?"?

(Måhända att jag driver mig själv till galgen nu men jag blev fundersam :p)

Aktuell röstlista

Vira röstar på Hedinn kl 14:16
Cirkus röstar på AskoII kl 14:21
Ottilia röstar på Habina kl 17:12
Habina röstar på Ottilia kl 18:37
Karamelldrottningen röstar på Ottilia kl 19:32
MM röstar på Habina kl 20:08
TeamLundVer röstar på Hedinn kl 20:25
AskoII röstar på Habina kl 20:37
Mumorsan röstar på Hedinn kl 20:38
Niyama röstar på Paddington kl 20:42

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar