Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Vad jag också inser att nu om Ottilia ryker så ser det verkligen ut som att även jag är missionär eftersom att hon, i senaste röstningen, slängde sig framför och räddade mig från att ryka. Jag undrar om det är så att lyan har insett att Ottilia har för lite tid att leka och då är det bra om den personen ryker och då drar med sig en annan spelare (mig) i fallet. Det är ju bästa situationen, då står det ju "lika" på två DL's.

Hur menar du nu? Vet du att Ottilia är i lyan?

Jag hoppas jag inte tänkt fel. Jag misstänkte ju Paddington innan med och nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

Varför är det inte lika underligt att Asko röstar på mig två dgr i rad som att Hedinn röstar två ggr i rad på Karamellen (enda skillnaden är att alla vet att karamellen var god) - men är det inte samma handling i grunden?

och varför kan inte Asko veta att jag är god men försöker kasta misstankar mot mig?

Jag skrev fel. Jag menade: Är Padd ond och vet Asko om detta dvs är Asko god. Eller är Padd god och vet Asko om detta dvs är Asko ond.

Det är lika underligt. Det som avgör är om du är ond eller god. Kan du vara så söt och tala om hur det ligger till för mig så slipper jag få sånt huvudbry med var jag ska placera folk? ;):p

Anledningen till att jag lägger min röst på Hedinn och inte på Asko är just för att jag vet att KD var god medan jag inte har koll på dig. Just nu känns Hedinn lite ulvigare än Asko alltså.

Förlåt TLV men jag kan inte undgå dina upprepningar...

Mumorsans inlägg har jag också börjat fundera på men jag vet sedan tidigare att åtminstone jag har svårt att placera henne rätt.

Jag vet att jag brukar ha fel om Mumorsan men jag tycker att hennes inlägg har varit lite märkliga för någon som ändå har spelat en hel del.

Jag hoppas verkligen inte att jag läst Mumorsan fel nu :(

Mumorsan Får jag fortfarande en konstig magkänsla av. Jag brukar ju tro att hon är god när hon är ond och tvärtom så jag vågar inte lita helt på min magkänsla men hon står på min lista med ett stort frågetecken.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av detta. TLV röstade visserligen på mig en gång men i varje inlägg så är det samma sak hon säger, "jag brukar misstolka Mu, men"... Och det tycker väl jag är lite fishy. Varför alltid säga dessa saker och peka åt mitt håll utan att göra något ordentligt åt det? Det är som att man då vill, som sagt, peka åt mitt håll men ändå inte vara den som röstar ut mig. Jag vet inte riktigt vad det är du vill hinta om?

Senast ändrad:

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av detta. TLV röstade visserligen på mig en gång men i varje inlägg så är det samma sak hon säger, "jag brukar misstolka Mu, men"... Och det tycker väl jag är lite fishy. Varför alltid säga dessa saker och peka åt mitt håll utan att göra något ordentligt åt det? Det är som att man då vill, som sagt, peka åt mitt håll men ändå inte vara den som röstar ut mig. Jag vet inte riktigt vad det är du vill hinta om?

Det har jag också reagerat på, vilket gör (tillsammans med det jag påpekade tidigare idag) att jag håller henne väldigt misstänkt för tillfället.

Jag kan tyvärr inte skylla på annat än att mina inlägg varit lite forcerade pga tidsbristen denna helgen och det blir lätt samma sak just för att jag tycker du verkar skum men jag har verkligen alltid haft fel om dig så jag vet inte :nailbiting:

(och ja jag inser att jag låter som en svamlande knäppis just nu)

Senast ändrad:

Jag måste gå på min magkänsla och den jag finner mest misstänkt idag - det får bli Habina utifrån mitt tidigare teoriinlägg - tycker denne varit alldeles för snabb att kasta misstankar omkring sig utan riktiga teorier och sedan inte följa upp dem utan bara lägga på fler och fler till listan över misstänkta.

Paddington röstar på Habina

Jag tycker Paddi har verkat vettig i sina teorier, vilket även gäller de om Habina (även övrigas om henne). Visst, hon är ny och är egentligen inte alls överst på min lista över misstänkta, men främst för att rädda mig själv känns det som bästa valet idag.

Hedinn röstar på Habina

Aktuell röstlista

Vira röstar på Hedinn kl 14:16
Cirkus röstar på AskoII kl 14:21
Ottilia röstar på Habina kl 17:12
Habina röstar på Ottilia kl 18:37
Karamelldrottningen röstar på Ottilia kl 19:32
MM röstar på Habina kl 20:08
TeamLundVer röstar på Hedinn kl 20:25
AskoII röstar på Habina kl 20:37
Mumorsan röstar på Hedinn kl 20:38
Niyama röstar på Paddington kl 20:42
Paddington röstar på Habina kl 20:55
Hedinn röstar på Habina kl 20:57

Ej röstat: SoffiProppi

Men då kan du ju säga antingen det ena eller det andra? Nu är det som att du pekar på mig och fort som attan drar tillbaka fingret igen. Det får mig att höja på ögonbrynen, allt det här hattandet.

Uppdatering!

Habina var inte sig själv efter att hon förlorat sin tvilling. När de andra skålade i mjöd och slog runt i Sveakungens sal satt hon alldeles ensam i ett hörn och drack getmjölk. En kväll när hon satt där slog en främling sig ner bredvid henne. Några viskande ord och Habina fick hoppet åter. Var det möjligt att det fanns en plats där män och kvinnor kunde mötas efter döden? På lika villkor och oavsett man hur man dött? En ny värld öppnade sig.

Habina bestämde sig där och då för att anta den kristna tron. Snabbt packade hon ihop sina tillhörighet och i skydd av nattens mörker smög hon bort från det hedniska blotet.

Habina var tvilling!

Natt-DL imorgon kl 10.00!

Information!

Soffiproppi varnas för missad röstning!

Lillelorden ersätts av LindgrenV som hälsas välkommen tillbaka. Lindgren var ju tvilling och när nu hennes tvilling är död har hon ingen information utöver den man får genom leken. Därför kan hon återinträda.

Notera! Detta är den sista ersättningen. Jag tycker sedan att det gått för långt i leken och att det blir för förvirrande med nya spelare. Om något mer frånfälle sker kommer rollen att försvinna.

Kan det vara så att ulvarna gått ihop och alla röstat på habina? Skulle inte vara alltför förvånande. Vad är det 5 ulvar totalt?

Edit:

Alltså får vi inte ut nån ulv i morgon eller övermogen så vinner ulvarna om de lyckas med käk. Ser inte alls bra ut.

Senast ändrad:

håller med, det skulle vara väldigt förvånande.
Sedan är det som i alla tidigare röstningar - skulle inte förvåna mig om åtminstone någon av de som röstade på Habina är ulv. Tror inte vi bara var goda personer som röstade på henne.

Behöver inte vara så men tänk på att det är många ulvar kvar och allt färre goda. De goda röstar lite var stanns medan ulvarna i förväg bestämt att nu är det dags att käka habina. Eftersom de är så många kvar har de RÅD att göra så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar