Midnattssol?

Kolla om de har mörkläggningsgardiner. Vissa har svårt för att sova när det är ljust.

jobbar just nu i Kiruna och äntligen börjar det bli vår.

Finns bla en pizzeria som gör vädigt goda pizzor. Ägaren tävlar i pizzabakning :-)

Meh, börjar bli vår?! Våren är ju över nu! Myzan du måste lära om och lära rätt, i Kiruna är det vår när skotern går att köra, det finns snö under skidorna och solen värmer lite lätt:D Det du kallar för vår är i Kiruna-årstider sett vad vi kallar för sommar, årets finaste dag. Skämt åsido...

TS
Ska du se fin midnattssol så är det Abisko som gäller! Vackra berg och vyer tillsammans med midnattssol, det är underbart där på midsommaren. Finns även bra mat men lyxiga boenden vågar jag inte uttala mig om.

Aha, visste inte att det öppnat en Pizzeria där. Fast ska man vara petig är Palladium och Centrumhuset olika byggnader. Lina Hjort var byggherre för Centrumhuset, men året minns jag inte. Kring 1925 +/-.

@Lillkumpula definitionssak :-p Fast när jag var i Björkliden så hittade jag tussilago (såg ut som sånna). Och i vassijaure kör de fortfarande skoter. Härligt att värmen börjar komma :-)

Hemma är det sommar nästan. Väldiga kontraster när man åker runt sådär.

@gillaj: Var precis upp på Stekenjokk, satan vad underbart! Vägen plogad med typ 2,5m snö på ena sidan och 1,80m på andra och 20m/s i blåst (nej, det snöade inte, vägen var på väg att blåsa igen). I'm loving it :love:

Stekenjokk 14-05-07
Nu är vägen slungad över till Jämtsidan. 4 meter var drivorna som mest... Jag vet inte hur man länkar från Facebook annars hade jag kunnat visa en riktigt mäktig snöbild! Sväng förbi och hälsa på mej nästa gång du är i faggorna!

* Jenny *

Sluta lägga upp bilder!! Jag får så satans hemlängtan!

Midnattssol kan man se norr om norra polcirkeln och Kiruna är en utmärkt stad att åka till om man vill uppleva en riktig sommarnatt. Nära till fjäll är det också. Ska ni ha bil? Jag tror att det även finns ridturer på fjället i midnattssolen.

Nu är vägen slungad över till Jämtsidan. 4 meter var drivorna som mest... Jag vet inte hur man länkar från Facebook annars hade jag kunnat visa en riktigt mäktig snöbild! Sväng förbi och hälsa på mej nästa gång du är i faggorna!

* Jenny *

@kamomillo: Törs man det då som geologjävel? :o :nailbiting: Vet ju att vi inte är populära hos alla ;) Är ju ofta i faggorna eftersom särbon bor i Dorotea (Ullsjöberg).

@kamomillo: Törs man det då som geologjävel? :o :nailbiting: Vet ju att vi inte är populära hos alla ;) Är ju ofta i faggorna eftersom särbon bor i Dorotea (Ullsjöberg).
Har inget emot en geolog eller två... Jobbar du med mätningar runt "gruvan"? Det är bara jag som har hästar året runt i byn, så det är lätt att hitta mej, de är bara att gå på lukten.... De är sällan jag äter hos Ewa, men jag är dit ibland och klappar på grisen, eller köper ägg.

* Jenny *

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
636
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 916
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 408
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka