Midnattssol?

Måste väl slå ett slag för Gällivare. :love: Jag är ursprungligen därifrån och det man gör när man hälsar på är ju just godbitarna:

Vid midnatt åker man upp till caféet i Toppstugan på Dundret (landets högsta lågfjäll, vid klar sikt ser du en elftedel av Sverige ;)) och äter våfflor i midnattssol. Man besöker onsdagspuben på Alla Tiders. Fikar på Strandcaféet som ligger i anslutning till campingen. Glor lite på gropen i Malmberget och som turist kanske man tar en sväng ner i gruvan.

51749_10150298739460596_378749_o.jpg

1186036_10153116802395596_1179119248_n.jpg
25760_10150153497530596_7521738_n.jpg
268277_10150698216090596_6996462_n.jpg

Kul att du också tycker det! Har du ätit där kanske du serverats av min son... Han brukar jobba där!
Kom förbi och hälsa på om du har vägarna förbi fler gånger.

* Jenny *
Maten va helt klart värd 14mil enkel resa (vi har stuga/hus på Storön utanför Gäddede)
Vi blev serverade av kocken när vi var där :) Vi planerar en tur uppåt om ett par veckor och åker nog dit på mat igen då.

Maten va helt klart värd 14mil enkel resa (vi har stuga/hus på Storön utanför Gäddede)
Vi blev serverade av kocken när vi var där :) Vi planerar en tur uppåt om ett par veckor och åker nog dit på mat igen då.
Kolla att det är öppet bara! Franco är kvar hemma och städar och bygger om lite. Eija har farit på semester. Dom brukar ha stängt ett par veckor i maj, och efter fågelhundsjakten på hösten.
Deras julbord är helt underbart! men det kanske är fel tid på åter för er?

* Jenny *

Kolla att det är öppet bara! Franco är kvar hemma och städar och bygger om lite. Eija har farit på semester. Dom brukar ha stängt ett par veckor i maj, och efter fågelhundsjakten på hösten.
Deras julbord är helt underbart! men det kanske är fel tid på åter för er?

* Jenny *
Tack för tipset;) givetvis får vi kolla att dom är på plats. Kompisen där uppe brukar ha koll också ;)
Juletid åker vi aldrig. Blir en resa på våren, sambon åker upp och fiskar och sen är det när harjakten kommit igång som vi åker.

Liknande trådar

Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
636
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 408
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka